Gå til innhold

Middle-Earth Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig er jeg bare veldig skeptisk til at det er Turbine Entertainment som lager spillet. De gjorde en dårlig jobb med Asheron's Call 2, og eneren var også rimelig forglemmelig.

Nå har det seg jo slik at AC1 er et av de beste, om ikke kanskje det beste MMORPGet der ute. Det er over 3 år gammalt. Og det har fremdeles en del spillere og kjerne som alltid kommer tilbake etter "neste" mmorpg har vært en skuffelse.

 

Slåssesystemet, karaktersystemet, questsystemet og lootsystemet til AC1 er jo totalt overlegent alt det andre der ute. Det hele er veldig personlig.

 

Men om du synes AC1 er forglemmelig da kan jeg ikke legge mye vekt bak noen av dine meninger. ;)

AC1 representerer det meste av det jeg synes et MMORPG bør ha.

Endret av Blodhemn
Lenke til kommentar
Til mitt eget forsvar så er skildringer og karakterbygging det jeg også liker best med bøker. Likte ikke helt det i LoTR. Det ble for svart/hvitt. Ingen gråsoner overhodet. Nei takk.

Tja, lurer på om du ikke burde prøve å følge med også om du leser den en gang til! :p

Pft.. Den eneste som har gråsoner i den boka der er Boromir og han lever ikke mange sidene.

 

Hadde "The Dark Lord" dyrket petuniaer og vannliljer på fritida og hjulpet vanskeligstilte hobitter så kanskje.

 

Slik det er nå så er de snille ubersnille og de slemme uberslemme.. Sånt har jeg ingen interesse av.

 

Fulgte godt med når jeg lese LOTR jeg.. Det var en av de første bøkene jeg leste skikkelig og grundig. Likte den veldig godt da.. men siden da har jeg blitt litt eldre og lest en haug andre bøker.. hvorav en god del er bedre.

Lenke til kommentar
Nå har det seg jo slik at AC1 er et av de beste, om ikke kanskje det beste MMORPGet der ute. Det er over 3 år gammalt. Og det har fremdeles en del spillere og kjerne som alltid kommer tilbake etter "neste" mmorpg har vært en skuffelse.

 

Slåssesystemet, karaktersystemet, questsystemet og lootsystemet til AC1 er jo totalt overlegent alt det andre der ute. Det hele er veldig personlig.

 

Men om du synes AC1 er forglemmelig da kan jeg ikke legge mye vekt bak noen av dine meninger.  ;)

AC1 representerer det meste av det jeg synes et MMORPG bør ha.

Mine meninger er like gode som alle andres. Jeg har spilt MMORPG-er i over seks år, og jeg har spilt dem alle. Ultima Online, Asheron’s Call 1 og 2, EverQuest, Dark Age of Camelot, Eve Online, Star Wars Galaxies, Neocron, World War II Online, PlanetSide, Anarchy Online, Horizons (beta-tester) og ganske nylig, Final Fantasy XI. You name it, jeg har spilt det.

 

Asheron's Call er stygt. Asheron's Call er skrikende kjedelig. Asheron's Calls slåssesystem er akkurat like kjedelig som alle de andre 1. generasjons MMORPG-ene. Det eneste spillet har som er unikt, er Allegiance-systemet. I mine øyne er EverQuest fullstendig overlegent Asheron's Call, og det kom nesten ett år før. Forklar også hvordan EverQuest har en halv million spillere, mens Asheron's Call strever med å holde på 50.000.

 

At du ikke kan legge vekt på mine meninger bare fordi jeg mener noe annet om et spill enn det du gjør, sier virkelig mer om deg enn det gjør om meg. Ærlig talt.

Lenke til kommentar

Æsj, aiuL, det gikk veldig fort fort, og jeg forstod ikke helt hva jeg skrev selv. Jeg er i hvert fall enig med deg, og det mange påpekte i dokumentaren jeg nevnte.

 

LotR er spesiell, men ei veldig god bok, spør du meg.

 

Sorry igjen for off-topic sprøytet. :)

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Nå har det seg jo slik at AC1 er et av de beste, om ikke kanskje det beste MMORPGet der ute. Det er over 3 år gammalt. Og det har fremdeles en del spillere og kjerne som alltid kommer tilbake etter "neste" mmorpg har vært en skuffelse.

 

Slåssesystemet, karaktersystemet, questsystemet og lootsystemet til AC1 er jo totalt overlegent alt det andre der ute. Det hele er veldig personlig.

 

Men om du synes AC1 er forglemmelig da kan jeg ikke legge mye vekt bak noen av dine meninger.  ;)

AC1 representerer det meste av det jeg synes et MMORPG bør ha.

Mine meninger er like gode som alle andres. Jeg har spilt MMORPG-er i over seks år, og jeg har spilt dem alle. Ultima Online, Asheron’s Call 1 og 2, EverQuest, Dark Age of Camelot, Eve Online, Star Wars Galaxies, Neocron, World War II Online, PlanetSide, Anarchy Online, Horizons (beta-tester) og ganske nylig, Final Fantasy XI. You name it, jeg har spilt det.

 

Asheron's Call er stygt. Asheron's Call er skrikende kjedelig. Asheron's Calls slåssesystem er akkurat like kjedelig som alle de andre 1. generasjons MMORPG-ene. Det eneste spillet har som er unikt, er Allegiance-systemet. I mine øyne er EverQuest fullstendig overlegent Asheron's Call, og det kom nesten ett år før. Forklar også hvordan EverQuest har en halv million spillere, mens Asheron's Call strever med å holde på 50.000.

 

At du ikke kan legge vekt på mine meninger bare fordi jeg mener noe annet om et spill enn det du gjør, sier virkelig mer om deg enn det gjør om meg. Ærlig talt.

Stor playerbase er ikke synonymt med et bra spill, beklager.

Ta The Sims f.eks enormt mange spillere - forferdelig spill.

Mye av grunnen til at jeg tror EQ har større playerbase enn AC1 er pga markedsføring og at AC1 fikk et leit rykte på seg for å være et mekka for cheatere. Noe som forøvrig også er sant.

 

Jeg skal være enig med at AC1 er stygt. Men nå har det ikke hatt alle de faceliftene som EQ har hatt. Stygg grafikk har ikke mye å si for meg... gameplay teller mest.

Om det er noe AC1 ikke er så er det skrikende kjedelig.

 

EQ er skrikende kjedelig..

DaoC er skrikende kjedelig..

AO er skrikende kjedelig..

Planetside er skrikende kjedelig..

Eve online er skrikende kjedelig..

Alt skal gå så vanvittig sakte.. jeg forstår det bare ikke.

 

Hvordan du kan få deg til å si at slåssesystemet til AC1 er likt alt det andre er for meg forbløffende.. Veldig få andre MMORPG lar deg slåss mot 50 fiender samtidig. I EQ klonene så slåss man bare mot en mob av gangen, og gud hjelpe deg om du får en add. Du er heller ikke avhengige av support karakterer i AC.. Slikt er fantastiskt. Jeg hater å leite etter en healer for å få spilt.

 

EQ har sin sjarm det også, jeg kan forstå at folk liker det, men EQ hadde vært mye bedre om det hadde hatt gode solomuligheter, mye raskere combat og quest alla AC1.. Firestone-quest f.eks.. I dungeonet der må du faktisk beregne vanskelige hopp så du kommer fram og ikke faller ned i fellene.

 

Fastpaced combat, solomuligheter og morsomme quests er det jeg setter høyest.

 

At du synes AC1 er forglemmelig er greit.. Men du kan ikke forvente at jeg skal være enige i dine meninger da. Du mener det rake motsatte av det jeg gjør.

Det var forøvrig satt på spissen og ment som humoristisk (derav smilefjeset). At du velger å ta slik på vei sier mer om deg enn det gjør om meg ;)

 

Spiller forøvrig FFXI jeg og.. Som jeg synes er et greit spill. Men hadde det ikke vært for at jeg spiller som WHM og får gruppe på 2 sek så hadde jeg ikke sitti å spillt det lenge.. Det er ikke noe jeg hater mer enn å sitte på ræva i 30 min mens jeg venter på å havne i en gruppe.

Lenke til kommentar
At du synes AC1 er forglemmelig er greit.. Men du kan ikke forvente at jeg skal være enige i dine meninger da. Du mener det rake motsatte av det jeg gjør.

Det var forøvrig satt på spissen og ment som humoristisk (derav smilefjeset). At du velger å ta slik på vei sier mer om deg enn det gjør om meg ;)

 

Spiller forøvrig FFXI jeg og.. Som jeg synes er et greit spill. Men hadde det ikke vært for at jeg spiller som WHM og får gruppe på 2 sek så hadde jeg ikke sitti å spillt det lenge.. Det er ikke noe jeg hater mer enn å sitte på ræva i 30 min mens jeg venter på å havne i en gruppe.

Nå begrenser du deg, og dropper sarkasmen. Uansett, du kan mene hva du vil om Asheron's Call, men jeg vil fremdeles være uenig. Og at du ikke kan f.eks. slåss mot flere fiender i et spill som EverQuest er fullstendig vrøvl.

 

Ja, Asheron's Call har sine verdier, men det veier i mine øyne ikke opp for det som er dårlig. Jeg spilt faktisk Asheron's Call da det kom i 1999 (bestilte fra USA), og jeg var hektet en god stund. Per i dag holder det ikke mål, og da snakker jeg ikke om grafikken. Det er for øvrig flott at du forholder deg til gameplay, og ikke grafikken. Premieverdig.

 

Når det gjelder Final Fantasy XI - jeg likte det ikke i det hele tatt, rett og slett. Det eneste jeg ser frem til nå er World of WarCraft og EverQuest 2, spill som ikke skal innføre "superrealistiske økonomi-systemer" og annet vissvass, men renspikket eventyr og rollespilling. Superrealistiske økonomi-systemer er greit nok, men mange MMORPG-utviklere glemmer hva som gjør et rollespill til et rollespill: Eventyrsfølelsen!

 

*krysser fingrene*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...