Gå til innhold

Middle-Earth Online


Anbefalte innlegg

Om de bruke GOD tid på dette spillet, og ikke haster med å prøve å få det ut føre Ringenes Herre bølgen har lagt seg trur jeg dette spillet kan bli meget bra. Men hvor stor sansynelig het er det at de kommer til å ta seg den tia?

 

Det grafiske er bra på mennesker, eller grei nokk i vertfall, den ser grei nokk ut på byggninger og. Men DETALJENNE i landskapet er elendig syntes jeg, jeg håper indelig at de kommer til å gjøre det mer detaliert, er ikke noe morro med altfor store åpende ommråder som en ikke klarer og se forskjel fra sted til sted på. Detaljer erden viktigste tingen innenfor grafikk syntes jeg, uannsett hvor bra folka er modelert så har det lite å si hviss landskapet er fattig.

 

Jeg vet ikke så mye annet en utfra bilder om dette spillet, så annet en det grafiske kan jeg ikke komentere. Jeg mener å ha hørt at det skal ta ca.45minn å gå gjennom Shire... tenk hvor skjedelig det må være om landskapet er like fattig som det som er på de screenshota som er utgitt.

 

 

 

Jeg håper de vil legge stor vekt på at spillet skal være for alle, fra 13t dagen folk til 1t dagen folk. Alle må ha glede av det, ikke bare powergamere. Jeg håper også de vill ha mye mere rollespill elementer inne i det en det som er i andre spill, ikke bare krig og fight. Håper de tar det gode fra SWG innen dette og forbedrer det betraktelig. Jeg håper også de vill ha et bra kampsystem, noe slikt som Morrowind, eller bedre. Jeg håper også at de vil legge vekt på små ting som kan ha mye å si for gameplayet. Feks. ville det vert kult med årets tider, og om vinteren ville det blit kalt med bare jern rustning, så da måtte man ha noe tøy eller skinn på seg og mindre jern. eller at man skulle kunne finne nord med å finne nordstjerna eller no slikt. Hvis de regner skulle man blit våt og sølette, og dermed tyngere å gå. Hadde vert fett om de hadde lagt inn en hel hæv slike kule små snacks ting. Men det blir det vel neppe.

 

 

Hadde det ikke vert for at dette er Tolkiens sin verden, så ville jeg sakt at WoW ser mye bedre ut hittil. Der ser landskapet mere detaljert og fyldig ut, syntes Blizzard skulle lagd Middle-Earth jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det største problemet til spillet vil være at de bare har the Shire og de områdene med, som virker forferdelig kjedelige til mmorpg å være, og enda verre må det være å spille som en liten Hobbit?! Jeg skulle ønsket de ville lagt til Rohan og Gondor, Easterling og Haradrim landene, så når man laget en ny char så ble man plassert i en av de delene, og skulle da trenes opp til å bli en soldat. F.eks. med rohan kunne man bli en rytter, når man hadde trent nok, så ble man plassert i en skvadron av ryttere, som så måtte planlegge angrep på enten Easterlingene eller Haradrimene, skikkelig episk og alt...

 

Jeg ville heller sett en Silmarillion Online, der de inkluderte hendelsene rundt "Krigen om Ringen." Da kan jeg love deg at de ikke ville gått tom for hendelser på ei stund. Masse krig og koseligheter...

 

PS: Kaiern; Nice spam...

Lenke til kommentar
Det skal bli lagt til flere områder etter hvert. De slipper kun et og et område i gangen slik at de kan gjøre en skikkelig jobb med hvert av dem. Derfor har jeg faktisk tro på dette.

Men om jeg må betale for hvert av områdene er det bare å glemme å få meg som kunde. Her skal de komme som nedlasting etterhvert. Håper jeg :dontgetit:

Greit nokk det, men da får de lage det bedre en de områdenne som fintes på screenshots hittil. De er jo øde og forlatt syntes jeg, i vertfall til å være i et spill som kommer i 2004. Nå er det vel litt tidlig i stadiet enda håper jeg. Morrowind som begyner å trekke på åra snart er jo mye bedre detaljert en de bildenne som er utgitt hitill, men så er vel ikke morrowind så stort område heller da, men litt bedre kunne de da klart å lage det. Som jeg sa så ser WoW mye mere detaljert ut.

 

 

tror middle earth online's største problem er nettopp boka...for meg virker det som det er lite materiale å lage noe på som ikke tråkker på veldokumenterte hendelser...

 

Jeg syntes de kunne frigitt seg litt fra boka, men ikke veldig mye da.

 

 

Jeg ville heller sett en Silmarillion Online

Det ville jeg også, mye mere histoie og bygge utfra der, men så er jo ikke den like mye i ilden for tia da, er vel derfor de ikke har det. (Silmarillion var egentlig lit treg å lese, men det var mange gode historier der da)

Lenke til kommentar

Jeg tror det vil bli vanskelig for folk å godta at man IKKE følger historien fra bøkene, men lager sin egen historie inni den verdenen.

 

Alle har selvsagt lyst å gå gjennom Moria sammen med Gandalf, men det er selvsagt umulig. 1000 stk som henger i en tråd bak Gandalf kanskje?

Alle har lyst å slåss side om side med Aragorn og Legolas i "fields of the rohirrim". Men hovedpersonene i bøkene gjør sine egne greier utenfor det vi kan spille, virker det som. Det blir vel egentlig bare som hvilken som helst annen fantasy-RPG, der man utfører quests, level'er opp karakteren sin så man kan drepe og campe ved ENDA større monstre for å få bedre loot. osv osv osv osv.

Med andre ord dødsens kjedelig hvis man ikke orker å spille 13 timer om dagen.

Lenke til kommentar

Vel. Har ikke rare troen på dette spillet. Jeg misliker som regel alle spill som er basert på enten bøker eller filmer. Det blir aldri bra og det blir bevist gang på gang.

Jeg er egentlig rimelig lei hele lotr/Middle-earth opplegget.

I tillegg til det så vil jeg irritere noen hardbarka fans og si at Lord of the Rings er en ganske middelmådig bok til å begynne med.

 

Når jeg kjøper et MMORPG så vil jeg ha noe helt nytt. Ikke noe jeg har lest om fra før.

Lenke til kommentar

Enig i en god del av det.

 

Jeg har også tro på det at de vil legge til nye områder etter hvert. Men jeg er litt skeptisk til hobbiter. Hvor kan hobbiter gå? Alle skal vel ikke gjøre som Frodo, Sam, Pippin og Munti i boka? De er ikke normale hobbiter som stormer Mordor med noen små dolker! Jeg håper bare dem som vil rollespille en ordentlig hobbit (noe som innebærer å sitte i baren og drikke øl og røyke pipe, for eksempel, eller høste kornet eller flørte med jenter) får lov til å gjøre det uten å bli forstyrret av diverse spillere som totalt driter i at de faktisk spiller et rollespill, og derfor skal spille rollen som hobbit, noe som ikke innebærer utforsking av forbudte huler eller slosskamp med dverger.

 

Å, ja: måtte Turbine gjøre piperøyking og plukking av blomster moro!

 

Vi vet vel ikke så mye om klasser og sånn ennå, men vi får vel håpe at Turbine implementerer en del stort sett ikke-voldelige klasser, sånn spesielt for hobbiter. Men den største utfordringen må vel være å gjøre disse klassene moro å spille. Det funker vel i UO?

 

Og når det gjelder medlemmene av Brorskapet, håper jeg at de gjøre disse vanskelig å i det hele tatt få øye på. Jeg ser for meg en gjeng hengende etter dem, og sånn skal det ikke være. Folk skal være redde for trollmenn og ferdamenn og hissige dverger. :p

 

Jeg håper også vi får se en del ekspansjoner. Såfremt ikke spillet blir veldig tykt når det lanseres, er det sikkert en haug de kan legge til i etterkant.

 

Kommer ikke på mer å ta opp, men jeg gleder meg i hvert fall veldig til dette spillet. Har ikke prøvd så mye av det Turbine Entertainment har sett sammen før, men jeg håper de kan jobben sin, og at de leverer et spill verdig Tolkiens verden. Dette må bli bra!

Lenke til kommentar
I tillegg til det så vil jeg irritere noen hardbarka fans og si at Lord of the Rings er en ganske middelmådig bok til å begynne med.

Nå er egentlig ikke dette emnet i tråden, men. Er uansett ganske enig i akkurat det med boka. Jeg leser den for andre gang nå, på ganske kort stund, egentlig, og boka har noen utrolig morsommme og spennende deler. Men tror ikke jeg synes boka er så god, men det er alt rundt boka som gjør den så kul. Jeg lærer noe nytt hele tida.

 

Klarer ikke helt å forklare hvordan jeg liker boka, men jeg husker at jeg antakelig brukte tre måneder på å bli ferdig med den, og når jeg hadde jobbet med gjennom hele (veldig ofte var det rett og slett _kjipt_), så ville jeg lese den på nytt.

 

Jeg vil dessuten anbefale dokumentaren om Ringenes Herre på Disc 3 i den Extended Edition boksen. Kunne ikke verdt mer enige med den.

 

Det er noe spesielt med Tolkiens verk, og det vil det alltid være. :p

Lenke til kommentar
I tillegg til det så vil jeg irritere noen hardbarka fans og si at Lord of the Rings er en ganske middelmådig bok til å begynne med.

Nå er egentlig ikke dette emnet i tråden, men. Er uansett ganske enig i akkurat det med boka. Jeg leser den for andre gang nå, på ganske kort stund, egentlig, og boka har noen utrolig morsommme og spennende deler. Men tror ikke jeg synes boka er så god, men det er alt rundt boka som gjør den så kul. Jeg lærer noe nytt hele tida.

 

Klarer ikke helt å forklare hvordan jeg liker boka, men jeg husker at jeg antakelig brukte tre måneder på å bli ferdig med den, og når jeg hadde jobbet med gjennom hele (veldig ofte var det rett og slett _kjipt_), så ville jeg lese den på nytt.

 

Jeg vil dessuten anbefale dokumentaren om Ringenes Herre på Disc 3 i den Extended Edition boksen. Kunne ikke verdt mer enige med den.

 

Det er noe spesielt med Tolkiens verk, og det vil det alltid være. :p

Må ærlig talt si jeg er dønn uenig i hva du/dere påpeker her. Boka er kanskje ikke actionfylt gjennom samtlige sider, og jeg skjønner at dagens mennesker er veldig opptatt av dette, meg selv inkludert. Men med Ringenes Herre bøkene er de såkalte "kjedelige periodene" ofte viktig for å bygge opp en troverdighet i historien. Man kan ikke bare ha dreping og intriger konstant. Jeg liker de lange naturskildringene veldig godt, det skaper seg en egen "verden" i tankene.

Bøkene skal nytes, ikke leses kun for all dens action, mener nå jeg. Da kan man like gjerne leie "Chainreaction" eller "Lotr: Two Towers" i nærmeste videobutikk. Tolkiens formål var ikke så skrive en populistisk roman, han ville skape og skildre en verden. Detaljgraden er også en av tingene Tolkien er kjent for. For noen er dette kanskje "Død" lesning, men for mange, meg selv inkludert, noe av det mest fascinerende. Det er med på å skape troverdighet og skape forståelse av karakterene.

Ingen bøker har fått meg så inspirert og overveldet som Ringenes Herre. Liker du den ikke, skal du stå fritt til å mene det, men jeg er i aller høyeste grad uenig. Ringenes Herre er et av verdens deisdert største litterære verk. Så var det sagt ;)

 

On topic vil jeg si at jeg vil se hvordan spillet blir før jeg sier noe spesifikt. Jeg skal innrømme at jeg gleder meg, men vet at man kan bli skuffet *kremt* LOTR-filmene og Black & White *kremt*

 

Beklager at jeg skrev litt off-topic, og jeg oppfordrer andre som vil diskutere til å starte en annen tråd med dette som emne. Håper folk holder seg til topic, så er jeg heller med å disputtere når det kommer en egen tråd om dette emnet.

 

:yes:

Endret av aiuL
Lenke til kommentar
Jeg vil egentlig påstå at Ringenes Herre er Ulest(!) til man har fått bladd igjennom Silmarillion..

 

Hva med å lese "Lord of the Rings" i stedet? Si hva dere vil, men Tolkien oversatt/voldtatt til norsk er ikke Tolkien... (Egentlig et j*vla under at de klarte å ikke kødde med tittelen til Silmarillion)

 

Athelas

 

PS. Hvis unnskyldningen er at man ikke kan godt nok engelsk, bli ferdig med grunnskolen først, det fortjener bøkene.

Endret av Athelas
Lenke til kommentar
Jeg vil egentlig påstå at Ringenes Herre er Ulest(!) til man har fått bladd igjennom Silmarillion..

 

Hva med å lese "Lord of the Rings" i stedet? Si hva dere vil, men Tolkien oversatt/voldtatt til norsk er ikke Tolkien... (Egentlig et j*vla under at de klarte å ikke kødde med tittelen til Silmarillion)

 

Athelas

 

PS. Hvis unnskyldningen er at man ikke kan godt nok engelsk, bli ferdig med grunnskolen først, det fortjener bøkene.

har lest Engelsk og Norsk både en og to og flere ganger.. Og jeg synes egentlig ikke at den Norske oversettelsen er så ille... Selvfølgelig er den ikke den samme som den engelske, men jeg synes den egentlig klarer seg nokså bra..

Lenke til kommentar

Til mitt eget forsvar så er skildringer og karakterbygging det jeg også liker best med bøker. Likte ikke helt det i LoTR. Det ble for svart/hvitt. Ingen gråsoner overhodet. Nei takk.

Noe action innimellom gjør absolutt ingenting. Synes ikke LotR var middelmådig fordi den hadde for lite action, jeg synes den var middelmådig fordi den var middelmådig.

 

Angående mine spådommer om Middle-Earths tragiske utkom så vil jeg bare peke på at jeg en gang i tiden trodde EVE-online ville bli genialt. Man kan lett ta feil.

 

Men skal jeg være fullstendig ærlig så har MEO oddsen mot seg. Det er utrolig vanskelig å lage et bra MMORPG og det er veldig få som klarer det. Når det allerede er bygd på et fundament som mange har store forventninger til så er sjansen for at det går den veien høna sparker rimelig stor.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg bare veldig skeptisk til at det er Turbine Entertainment som lager spillet. De gjorde en dårlig jobb med Asheron's Call 2, og eneren var også rimelig forglemmelig.

 

Det er også dem som utvikler Dungeons & Dragons Online, noe som kan få det til å se ut som de kjøper opp alle de spennende lisensene for å presse ut halvgøye drittspill. Nei, jeg skal ikke dømme dem før spillene er ute, men de har bare med å gjøre det umenneskelig bra denne gangen.

 

Hvis ikke Dungeons & Dragons Online og Middle-earth Online blir revolusjonerende og utrolig gode MMORPG-er, fortjener hele spillsamfunnet en god unnskyldning. Der etter skal de skrive fra seg lisensene slik at noen andre kan prøve seg, ellers blir det pryl. Dette er to brennhete lisenser som ikke skal bli misbrukt av pengehungrige, talentløse selskaper.

 

Vi krysser fingrene.

Lenke til kommentar
Jeg vil egentlig påstå at Ringenes Herre er Ulest(!) til man har fått bladd igjennom Silmarillion..

 

Hva med å lese "Lord of the Rings" i stedet? Si hva dere vil, men Tolkien oversatt/voldtatt til norsk er ikke Tolkien... (Egentlig et j*vla under at de klarte å ikke kødde med tittelen til Silmarillion)

Da skal jeg si det jeg vil. :p Har også lest begge utgave, og kan ikke si jeg er så misfornøyd med den norske utgaven. :) Leste hobiten på engelsk også, og den syntes jeg var hakket bedre på engelsk. Men altså aldri de voldsomme forskjellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...