Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Fem kjappe trykk skrur av biometrisk autentisering.iOS 11-funksjon kan hindre at politiet tvangsåpner mobilen Lenke til kommentar
Georg Hamang Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Vi ser en stadig økende kriminalitet, og spesielt etter at Schengen-avtalen ble iverksatt. Den medførte fri flyt av kjeltringer i Europa, noe som koster oss dyrt. Hvorfor er det så viktig å hindre at politiet får tilgang til mobiltelefoner? Jeg tror samfunnet vil betale dyrt for dette da man i mange tilfeller ikke får bevis nok til å straffe kjeltringer. Ja, jeg er klar over dette "Storebror-ser-deg," men det bekymrer meg svært lite til bekymringen over at kjeltringer får en sikrere hverdag. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Ja, jeg er klar over dette "Storebror-ser-deg," men det bekymrer meg svært lite til bekymringen over at kjeltringer får en sikrere hverdag. Fordi definisjonen av en kjeltring er litt løsere enn de fiktive personene man dikter opp i hodet. Dessuten ser vi ikke en stadig økende kriminalitet. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/statistikker/lovbrudda 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Ja, jeg er klar over dette "Storebror-ser-deg," men det bekymrer meg svært lite til bekymringen over at kjeltringer får en sikrere hverdag. Fordi definisjonen av en kjeltring er litt løsere enn de fiktive personene man dikter opp i hodet. Dessuten ser vi ikke en stadig økende kriminalitet. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/statistikker/lovbrudda Den enes kjeltring er den annens journalist, menneskerettighetsforkjemper, opposisjonelle eller brysomme konkurrent til et statseid selskap. Det har vært lite avsløringer av slike krumspring her til lands de siste årene, men vi hadde jo en flott skandale som ble opprullet på 90-tallet der blandt andre SV-leder Berge Furre ble overvåket. Nå er Norge en liten avkrok i denne sammenhengen. Det er drøye fem millioner av oss, så disse endringene kommer knappest som følge av en utvidet tvangshjemmel hos norsk politi. Det er nok helt andre lands sikkerhetstjenester en vil ødelegge for. De, og andre kjeltringer. Når der gjelder kriminalitet ser man en økning som rett og slett ikke er der. Istedenfor er der en økning i kriminaliteten man ser, mye takket være at Norge også har fått en 24-timers nyhetssyklus som må fylles med innhold. De har lært av amerikanerene; frykt og sex selger, if it bleeds it leads... Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Løsningen er enkel.Forby all bruk av iPhone nyere enn iPhone 5. De som bryter dette forbudet har neppe rent mel i posen.Slike forbrytere bryter daglig fartsgrensen, og bruker ofte mobil i bil uten handsfree. Noen har sikkert kjøpt svart arbeid, eller sneket seg igjennom på grønt i tollen. Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Vi ser en stadig økende kriminalitet, og spesielt etter at Schengen-avtalen ble iverksatt. Den medførte fri flyt av kjeltringer i Europa, noe som koster oss dyrt. Hvorfor er det så viktig å hindre at politiet får tilgang til mobiltelefoner? Jeg tror samfunnet vil betale dyrt for dette da man i mange tilfeller ikke får bevis nok til å straffe kjeltringer. Ja, jeg er klar over dette "Storebror-ser-deg," men det bekymrer meg svært lite til bekymringen over at kjeltringer får en sikrere hverdag. Med den logikken hadde det også vært greit at politiet fikk kopier av nøkler til alle hjem? Det vi virkelig ser er regimer rundt omkring i verden som snur seg mot sine innbyggere. Og med det, ser vi behovet for at innbyggere skal ha muligheten til å ha hemmeligheter ovenfor staten. Det er et ganske viktig prinsipp. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå