Redaksjonen. Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Viste fram EQA i Frankfurt.Dette blir den elektriske innstegsmodellen fra Mercedes-Benz Lenke til kommentar
7GPH2UL7 Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Dette var spennende lesning og det virker som om EL er blitt noe ingeniørene finner både kult og utfordrende. Jeg har imidlertid noen spørsmål, har stilt det samme spm rundt om men ingen vil svare. Hvorfor i all verden starter ikke selskapene med de største kjøretøyene? Jeg mener hvis en (i dette tilfellet) lager et sprinter chassis med to el motorer på den akslingen som ikke har drift - så kan man jo montere så mye solcellepanel man klarer på taket av skapet - og slik vil man jo få fordeler både på drift og økonomi? Tenk å bygge en norsk bobil - med hybridlinje - der batteripakken til elmotorene faktsik kan operere som et "life" batteri for alt som må drives i denne bobilen når man har funne drømmestedet. Tenk hvor deilig det må være med 4X4 drift og hvor mye ekstra fraspark du får med den ekstra boosten el motorene gir.. Slik jeg ser det er det enten utrolig nært et slikt chassis eller så er det noe jeg ikke forstår (igjen) Chr. 3 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Slik jeg ser det er det enten utrolig nært et slikt chassis eller så er det noe jeg ikke forstår (igjen) Chr. Tipper inntjening, vekt og (utviklings)kostnad er en stor faktor her, uten at jeg har kunnskap om emnet. Ellers er nisjeprodukt som kanskje ikke vil selges i det volumet som trengs for at det skal være økonomisk bærekraftig det de ønsker å satse på først. Men det kommer nok. 1 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Hva mener dere med innstegsmodellen til Mercedes-Benz? De selger da allerede elektrisk B-klasse her i landet... 1 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Mercedes B250e produseres ikke lengre etter året her https://www.motor1.com/news/175314/mercedes-b-class-electric-discontinued/ Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Mercedes B250e produseres ikke lengre etter året her https://www.motor1.com/news/175314/mercedes-b-class-electric-discontinued/ Så etter å ha tatt et skritt bakoverog avviklet produksjonen, blir altså nye EQA snarere tilbakestegsmodellen til Mercedes-Benz? Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Dette var spennende lesning og det virker som om EL er blitt noe ingeniørene finner både kult og utfordrende. Jeg har imidlertid noen spørsmål, har stilt det samme spm rundt om men ingen vil svare. Hvorfor i all verden starter ikke selskapene med de største kjøretøyene? Jeg mener hvis en (i dette tilfellet) lager et sprinter chassis med to el motorer på den akslingen som ikke har drift - så kan man jo montere så mye solcellepanel man klarer på taket av skapet - og slik vil man jo få fordeler både på drift og økonomi? Tenk å bygge en norsk bobil - med hybridlinje - der batteripakken til elmotorene faktsik kan operere som et "life" batteri for alt som må drives i denne bobilen når man har funne drømmestedet. Tenk hvor deilig det må være med 4X4 drift og hvor mye ekstra fraspark du får med den ekstra boosten el motorene gir.. Slik jeg ser det er det enten utrolig nært et slikt chassis eller så er det noe jeg ikke forstår (igjen) Chr. http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=48520 Iveco beat you to it. Blir ikke noe rekkeviddemester av den grunn... 3 Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Mercedes B250e produseres ikke lengre etter året her https://www.motor1.com/news/175314/mercedes-b-class-electric-discontinued/ Så etter å ha tatt et skritt bakoverog avviklet produksjonen, blir altså nye EQA snarere tilbakestegsmodellen til Mercedes-Benz? Det er nok heller knyttet til at dette er den første bilen deres som er designet fra bunnen av som en elbil og som er beregnet for masseproduksjon. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Dette var spennende lesning og det virker som om EL er blitt noe ingeniørene finner både kult og utfordrende. Jeg har imidlertid noen spørsmål, har stilt det samme spm rundt om men ingen vil svare. Hvorfor i all verden starter ikke selskapene med de største kjøretøyene? Jeg mener hvis en (i dette tilfellet) lager et sprinter chassis med to el motorer på den akslingen som ikke har drift - så kan man jo montere så mye solcellepanel man klarer på taket av skapet - og slik vil man jo få fordeler både på drift og økonomi? Tenk å bygge en norsk bobil - med hybridlinje - der batteripakken til elmotorene faktsik kan operere som et "life" batteri for alt som må drives i denne bobilen når man har funne drømmestedet. Tenk hvor deilig det må være med 4X4 drift og hvor mye ekstra fraspark du får med den ekstra boosten el motorene gir.. Slik jeg ser det er det enten utrolig nært et slikt chassis eller så er det noe jeg ikke forstår (igjen) Chr. http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=48520 Iveco beat you to it. Blir ikke noe rekkeviddemester av den grunn... Var da en usiglig dårlig planløsning dei har valgt å eletrifisere, her er det mye å gå på (+50% minst). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå