Gå til innhold

Nintendo vil relansere NES Classic Mini neste sommer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemer er at butikker her i Norge selger disse classic utgavene for rundt dobbelt pris av hva Reggie sier er anbefalt utsalgspris.

Ja det er ekstra kostnader her i Norge. Men nesten 100%?

Som regel kan man ta dollarprisen og gange med 10, for å finne ut omtrent hva prisen skal/burde være. Eks: PS4 Pro, $399 - Norsk pris: Kr. 3 490,-. Xbox One m FIFA 17: $294 - Norsk pris: Kr. 2 490,-. Her ligger faktisk prisene noe under 10-gangen til og med.

Ser Netonnet har forhåndssalg til kr. 1490,-, så der har de nesten tatt 20 gangen.

Men dette regner jeg med er ren spekulasjon fra deres side, for å tyne mest mulig penger ut av kundene sine. Når Nintendo nå varsler at det skal "være nok til alle", vil man nok se prisen havner under 1000-lappen så fort flere nettbutikker starter å ta inn konsollen.

Lenke til kommentar

Nesten så jeg ikke tar artikkler om retro-snes/nes mini seriøst lengre... først ute av produksjon å sky-høye bruktpriser på finn.no... så er de tilbake. Så ikke... så igjenn, tilbake i produkskon :-P

Finn.no er fantasipriser, de selger ikke for de prisene. Ble nettopp solgt en på ei facebook gruppe jeg er med på for 1400kr.

Lenke til kommentar

Problemer er at butikker her i Norge selger disse classic utgavene for rundt dobbelt pris av hva Reggie sier er anbefalt utsalgspris.

Ja det er ekstra kostnader her i Norge. Men nesten 100%?

Som regel kan man ta dollarprisen og gange med 10, for å finne ut omtrent hva prisen skal/burde være. Eks: PS4 Pro, $399 - Norsk pris: Kr. 3 490,-. Xbox One m FIFA 17: $294 - Norsk pris: Kr. 2 490,-. Her ligger faktisk prisene noe under 10-gangen til og med.

Ser Netonnet har forhåndssalg til kr. 1490,-, så der har de nesten tatt 20 gangen.

Men dette regner jeg med er ren spekulasjon fra deres side, for å tyne mest mulig penger ut av kundene sine. Når Nintendo nå varsler at det skal "være nok til alle", vil man nok se prisen havner under 1000-lappen så fort flere nettbutikker starter å ta inn konsollen.

Butikkene overpriser ikke, det er enten Bergsala som tar seg vanvittig godt betalt, eller så har Nintendo of Europe gitt Bergsala en elendig deal. Vi trenger virkelig at Norden blir en offisiell del av Nintendo of Europe.

Lenke til kommentar

Kjøpte nes mini for 203kr på wish. ferdig levert på døra mi 289kr. Norske nettbutikker er jo ikke seriøse.

Med mindre enn du ser/kjøpte noen andre varianter enn det jeg klarer å finne, så er ikke det akkkuurat det samme men.

kinesisk piratkopi med 500 spill mer eller mindre velykka porta spill (noen versjoner er uten HDMI utgang)

(ikke engang samme spillene f.eks zelda, mario 1-2-3, kirby mangler osv).

Wish versjon uten HDMI

(annen fake versjon from aliexpress med HDMI)

Endret av Blåbjørn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...