Gå til innhold

Stortingsvalg 2017 - Er du fornøyd med resultatet?

Stortingsvalget 2017  

48 stemmer

1. 1. Er du fornøyd med resultatet?

• Ja
      35
    • Nei
      11
    • Vet ikke
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn passe. Fornøyd med at blå får mer tid, likt som RG hadde før dem. Det er rett og rimelig, at de får samme sjans til å bruke 8 år på vise resultater.
Men syns godt FRp kunne fått en del mer oppslutning, etter å ha taklet sin aller første regjeringsperiode såpass bra som de har gjort.
Syns 20 % for dem hadde vært greit. Da hadde vi fått en sterkere plattform framover, der man ikke var avhengig av både V og Krf.

Fint å få Rødt inn med Moxnes også. Moxnes er en sjelden behagelig type politiker, som jeg har stor sans for. Skulle vært flere av den sorten.

Lenke til kommentar

Mest av alt ser jeg med ubehag på at kommunistpartiet Rødt har fått et mandat. Norge har nå fått resiprok av et ytre høyreparti på Stortinget og reaksjonene er tilnærmet fraværende.

... "høyreparti" faktisk? 

Nei.

Jeg skrev at Rødt er resiprok, det motsatte eller omvendte, av et ytre høyreparti. Med andre ord er de i denne sammenhengen et ytre venstreparti. 

Lenke til kommentar

Vel, i matematikken betyr gjerne resiprok det samme som invers, eller det motsatte.

I fysikken betyr gjerne resiprok en bevegelse, mer spesifikt en pendelbevegelse, altså frem og tilbake.

I dagligtale, i den grad ordet brukes i dagligtale, så betyr resiprok i min verden "gjensidig", altså at noe gjelder to eller flere parter.

Dette ser man jo også dersom man ikke slår opp i matematikkdelen til Store Norske, men språkdelen

https://snl.no/resiprok (Resiprok, gjensidig. Resiprositet, gjensidighet.)

Jeg stusset litt på bruken av ordet, men må innrømme at det ikke falt meg inn at du bruker en matematisk beskrivelse på politiske partier.

Uansett hvordan du vrenger og vrir på det, så er det ufattelig dårlig norsk, når man kunne skrevet "ytre venstreparti" i stedet for "det inverse av ytre høyreparti", som heller ikke er det du skriver.

Nå må jeg ut i snikkerbua å spikke flere fliser, for jeg har brukt opp alle sammen på dette innlegget.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...