Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp!

 

Sitter og mekker meg en keyboard filter driver, en saann driver-sak for kb'et som lar deg fikse litt artige ting for... eh, saker og ting.

 

Seriously, det jeg da gjoer er f.eks. aa klaske ned AltGr+F( paa mitt M$ Natural taste-tur ), og faar ut tegnENE:

( )

Altsaa venstre-parantes, to space, hoeyre-parantes.

Og slikt er jo goey naar man driver og proger, saa slipper man aa dra paa langtur etter parantesene og saant.

 

Men det jeg ludrer meg litt paa, er om noen kloke hoder har en oversikt over:

Den statistiske fordelingen av forekomstene for ikke-alfabetiske tegn i programmerings-spraaket C/C++?

 

Saann a.la. http://raphael.math.uic.edu/~jeremy/crypt/freq.html

Poenget er da at de hyppigst forekommende tegna kan legges 'naermest' pekefingrene ogsaa videre.

 

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja...

 

Naa er det jo like mye forskjell paa dvorak-tegnsett paa norsk i forhold til engelsk som det er for qwerty-tegnsett, altsaa saann cirka 3 bokstaver.

 

Jeg kan jo fint slaa opp i ASCII-tabellen selv og bare legge til ae, oe og aa uten prob, men det var jo ikke dette jeg lurte paa dah.

 

Eksempel:

La oss anta at tegnet '(' forekommer oftest av alle ikke-alfabetiske tegn i C/C++. Da vil jeg dunke dette tegnet inn paa posisjonen for den oftest forekommende bokstaven i alfabetet, for aa kunne klaske ned AltGr+'dingsetast' og faa taste-turet til aa hoste opp denne.

Lenke til kommentar

Ja, seff.

 

Saa lenge det bare er snakk om 'single-character tokens', saa er det jo ikke no problem.

 

Men saa har man multi-char saker da.

 

F.eks for tokenet "/*", som bestaar av to characters, maa man scanne for begge for aa kunne telle det som et token.

Ellers faar man jo '/'+1, og '*'+1.

 

Og saa har man jo ting som forekommer i koden uten aa vaere tokens, eks.

"/*******************************************************/"

og lignende.

 

Saa uansett hvordan man vrir og vender paa det, blir det nok en scanner ut av det. Som passer fint i og med at jeg proger en slik sak naa i forbindelse med noe prosjektarbeid. Ikke at en scanner i seg selv er noe avansert da.

 

mvh

Dr.Doogie

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-14 12:05, krille skrev:

Ve dersom din hensikt bare er å bli mere effektiv, og du bruker VS, kan du jo bare laste ned en gratis prøveversjon av 'Visual Assist' fra
.

Ikke nok med at den plasserer deg mellom parantesene i funksjonskall, men den gir en genial info/fullførelse etc.etc.etc

Så ser du snart at det er vel anvendte penger (79$) å kjøpe den, etter prøveperioden.




 

Yes, dette var konge. Takker for nyttig tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...