Bolivar Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Hei, skal ha meg vidvinkelobjektiv til Canpn 550D til bruk av foto og time-lapse. Hvilket gir mest valuta for pengene? Skarphet og lysstyrke er det som teller for min del, men ikke de dyreste. Budsjett på 2000-5000. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 10-22 er fin til en god pris synes jeg, jeg brukte det endel for et par år siden. Det ligger flere på finn, for eksempel: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=103784021 H Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Hei, skal ha meg vidvinkelobjektiv til Canpn 550D til bruk av foto og time-lapse. Hvilket gir mest valuta for pengene? Skarphet og lysstyrke er det som teller for min del, men ikke de dyreste. Budsjett på 2000-5000. Tokina 11-16 f/2.8 for lysstyrke Ellers så er Canons 10-22 og Sigmas 10-20 alternativer Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Skarphet og lysstyrke sammen med lav pris er ikke alltid like enkelt, man må som regel gå på kompromiss med lysstyrken for å få til det. Tokina har mange vidvinkelzoomer, det samme har Sigma og Tamron. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 12. september 2017 Forfatter Del Skrevet 12. september 2017 Kommer sikkert mest sannsynlig til å bruke den på F8 for å få mest skarphet uansett, til timelapsebruk. Hva med den nye 10-18mm STM av canon? Noe futt i den? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 (endret) Kommer sikkert mest sannsynlig til å bruke den på F8 for å få mest skarphet uansett, til timelapsebruk. Hva med den nye 10-18mm STM av canon? Noe futt i den? Den er nok bedre designet for sensorer med høy oppløsning i forholdt til den litt eldre 10-22. Har egentlig ikke sjekket tester av 10-18 ennå siden jeg har Tokina 11-16 og er fornøyd med den, men vurderer og kjøpe den grunnet STM-motoren. Edit: her er et par tester. http://www.northlight-images.co.uk/review-canon-ef-s-10-18mm-zoom-lens/ https://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-S-10-18mm-f-4.5-5.6-IS-STM-Lens.aspx Summary With the EF-S 10-18 STM IS in its lineup, Canon is certain to significantly increase its ultra-wide angle zoom lens sales. This lens is not the perfect/ultimate ultra-wide angle APS-C zoom lens, but I'm still waiting to find that lens. What the Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM Lens does have is image quality and autofocus accuracy that competes very strongly with the currently available lenses in this class. While this lens has the narrowest max aperture of those lenses, none of the others offer IS. And, the 10-18 is the smallest, lightest and most affordable option.The ultra-wide, ultra-light, ultra-small, ultra-affordable Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM Lens will be a no-brainer choice for a large number of APS-C DSLR kits. Endret 12. september 2017 av Nautica Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 13. september 2017 Forfatter Del Skrevet 13. september 2017 Leste nå at det å sette Canon 10-18mm i infinity fokus for stjernefotografering skal ikke være en lett sak. Kan noen bekrefte dette? Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 19. september 2017 Forfatter Del Skrevet 19. september 2017 Hva med Samyang sin 10mm? Noen erfaringer på den? Lenke til kommentar
polljen Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 (endret) Jeg har ikke erfaring med Samyang sin 10 mm, men jeg har flere Samyangobjektiver og er godt fornøyd. Det er mye for pengene etter min mening. Jeg har selv brukt 14mm med Canon fullformat (DSLR), og bruker 12mm og 8mm til Fuji X-system (speilløst). Jeg er nettopp tilbake fra en langhelg utenlands der de to sistnevnte ble brukt en del. Endret 19. september 2017 av polljen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå