Gå til innhold

Tv møbel for 65" TV m/nisje og skjulte hyller?

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en rimelig løsning for ny TV. En 65". 
Ble tipset om denne, og utseendemessig er det egentlig fulltreff i forhold til hva jeg tenkte på. Pluss at alt av kabler ville vært skjult. Litt skjulte hyller til å plassere ting som ellers blir slengende rundt i stuen. Men innvendig bredde i nisjen er kun 135 cm. Min bredde i nisje må være 155cm. Samt 100 cm høyde. Tanken var også å forsøke å få et TV møbel opp fra gulvet slik at xiaomi roboten kan støvsuge uten trøbbel. 

Innvendig bredde for nisje 180-200 cm ville vært helt perfekt for å skjule høyttalere L+R + Center. 
Så høyde rundt ca 120-130 cm. Da kunne jeg ganske enkelt laget en bakvegg som TV festes til og som rommer kassene til høyttalerne. 

2 alternativer:

1; Finne en tilsvarende løsning som passer mitt behov rett ut av esken. Uten at det koster en fot og en arm. 

2: Modde den løsningen på bildet til å passe mitt behov

Bilde av den jeg ble tipset om; og prisen på salg var kun 3000 kr. Så om den hadde passet ville det vært helt unikt bra. 

VktXLcb.png?1

Noen tanker og ideer om hvordan jeg evt. kunne modifisert denne til å passe mitt behov? Klyve den på midten og legge til en halvmeter i bredden? Kunne feks brukt en matt grå kontrastfarge som en enkel å male oppe og nede. Hvordan kunnen denne evt.  blitt festet til vegg slik at jeg får den opp fra gulvet? Overordnet mål, null synlige ledninger i leiligheten slik at roboten slutter å kjøre seg fast. 

Eller om noen har tips om et annet tv møbel som kan passe? Pris absolutt max 6.000 kr. Helst halvparten. 

Er ikke veldig erfaren med sag og spiker men tenker at modding er innenfor komfortsonen. Har bygget høyttalere tidligere og det ble helt ok. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Løst. Ble en billig enkel TV benk fra Jysk. Samt tre benkeplater fra Ikea. Skrur tv-benken fast i benkeplaten, skjulte kabler og skrur inn et par stendere utenpå gipsplatene ankret i stender bak gipsen. Så skrur jeg benkeplatene fast i de igjen. Lager noen helt enkle hyller av mdf lik bredden på stender som jeg skrur inn på baksiden av benkeplaten. Da får jeg plass til noe LED, og har litt ekstra plass for rask og småtteri som ikke trenger å slenge rundt på stuebordet. 

Tror jeg dropper å lage nisje til skjermen, frister å bare gjøre det helt enkelt å henge tv'n rett på benkeplatene. Får se når platene kommer. Det er jo plass til både hyller og nisje. Men spørs om ikke latskapen trumper ønsket om nisje siden dette ble et DIY prosjekt. Høyttalerne blir montert flush i benkeplaten og med skjulte ledninger også der. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...