Gå til innhold

Kald Catode Sett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

400V ja.. Jess :yes: da hadde jeg rett :D

 

Men er det noen som vet hvor mange MA som en 4pins drevkontakt gir i fra PC`n da?  :ermm:

 

M = mega? Du mener milli? = m

Det kommer vel ann på strømforsyningen. Dvs: maks A som kan bli trekt kommer ann på PSU, etter hva jeg kan forstå i alle fall. Rett meg hvis det er galt.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke er sikker kan vi godt holde oss til det vi var på : 400V. Da er i alle fall jeg fornøyd. Så får jeg rett for en gangs skyld  :dontgetit:

Vi får si mellom 400 - 600 V da, har hørt er ca 600 jeg da men. mA som kommer ut av strømforsyning har med strømforsyningen og gjør. Om du lurer på hvor mye mA katodene trekker så kan jeg si detter er ikke mye.

Lenke til kommentar
i følge hammar.no gir boksa som følger med katodene der opptil 1000V ut.

 

korleis du berre kunne få ein svidd fingertupp drazen kan eg ikkje forstå for hjertet tåler visstnok at ein får maks 50V i kroppen

Det spørs jo veldig hvor mye strøm du får gjennom kroppen også, er vel ei grense på 30mA før det kan få følger der... Spørs jo også hvor strømmen går igjennom. Visst den går fra hand til hand kan det være farlig, men så lenge det ikke passerer hjertet får du bare et støt

Det som kan være farlig: 50V vekselsspenning, 80V likespenning.

 

(Synes å huske at det var dette som stod i boka)

 

[ontopic]

Har hørt at det er ca. 600 volt. og hver katode tar ca. 30 mA

Endret av razer
Lenke til kommentar

det er ikke volt som dreper, men amper. hjertet tåler ca 0.02 amper...

jeg har også kommet borti inverteren til katodene mine, og det svir litt. det mest ubehagelige er at du faktisk ikke re klar over at nå kommer til til å rykke litt. det gjør ikke vondt, man får heller ikke en svidd finger.

 

noen her som vet hva en megger er? vel, på GK elektro testet lærerene våre oss om vi turte å ta på den. den ga oss 500v dc, og dette nøkket bare litt i tommelen/ håndleddet. (trykker man på battery check får man 1000, dette prøvde vi å, det rykker i nesten hele armen.)

 

 

EDIT:

folk overlever lyn, ikkesant? det er 100000 volt og kanskje mer...hadde dette vært amper hadde menneskene dødd momentant.

Endret av Dimensionx
Lenke til kommentar

Ja... Man dør ikke av bare å få 50V i seg.. Da hadde det vært MANGE dødsfall pga strøm. Hehe. Tør nesten ikke tenke på det jeg. Strøm måtte rett og slett blitt forbudt. Lett å drepe med lite batteri da ;)

 

Jeg begynner å bli veldig usikker på spenningen til de katodene nå. Vi har et spenn fra 230 (tror jeg) til 1000V. Ingen som har noen fakta? Det kan kanskje variere litt? Selv om jeg tviler på at det varierer da, siden man kan kjøre de fleste katoder på de fleste boksene.. Men men. Skaff fakta :)

Lenke til kommentar
Neon lysrør (som jeg har i min maskin) på 30 cm bruker 0,5 w

LED lys bruker mindre tror jeg....og da kan du lett regne deg frem til at det er så å si null og nix varme fra slikel ys  :thumbup:

Du må nok gange det tallet ditt med 6 om det er en vanlig kald-katode.. den trekker nemlig 5mA @ 600v .. noe som skulle bli "ca" 3w. :)

 

Quoter formann her, regner med han har rett ;)

 

fra denne diskusjonen

Lenke til kommentar

Specification

 

1: Tube diameter: 3.0mm

2: Tube length: 300mm/100mm

3: Input voltage of inverter: 12v

4: Output voltage of inverter: 680v

5: Current draw: 5.0mA

6: Brightness: 28,000~30,000 cd/m2

7: Lifetime: 30,000 hours

 

det burde fikse saken. 680v :thumbs:

Endret av Kimius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...