-Pondus- Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Har kjøpt ett kald Catode sett,og i pakken så følger det med en "omformer".Den lyseblå boksen jeg mener,hvor mange volt kommer ut av denne? Setter jo 12volt inn men hva kommer ut til katodene? Hvor mange volt? Endret 8. desember 2003 av -Pondus- Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Har hørt 400V, men jeg synes det er temmelig mye.. Kanskje teit å si dette siden jeg ikke er helt sikker. Uansett ville jeg ikke tatt på den mens den er i bruk Endret 8. desember 2003 av PsychoPat Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Hmmm.. Ok,opp til 12v er det ikke i hvertfall,sikkert nærmere 230v kanskje? Men er det noen som vet hvor mange MA som en 4pins drevkontakt gir i fra PC`n da? Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 hehe.. husker noe fra forumet om noen som hadde prøvd å målt.. Ikke gjør det. Noen kom vel opp i 400v tru j ..dette er kun til bruk på lysrør (For å tenne gassen i røret) Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Woww.. Såpass ja,men ingen som vet MA ut i fra en drevkontakt? Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg tok inni en kontakt for katodene , skulle vise en kompis med å peika at man kan ha 2 katoder på hver inverter ! Fin svidd fingertupp fikk jeg ja Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 400V ja.. Jess da hadde jeg rett Men er det noen som vet hvor mange MA som en 4pins drevkontakt gir i fra PC`n da? M = mega? Du mener milli? = m Det kommer vel ann på strømforsyningen. Dvs: maks A som kan bli trekt kommer ann på PSU, etter hva jeg kan forstå i alle fall. Rett meg hvis det er galt. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Tar jeg ikke feil går katoder på 600V ca, er ikke sikker. Endret 8. desember 2003 av Koffe Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hvis du ikke er sikker kan vi godt holde oss til det vi var på : 400V. Da er i alle fall jeg fornøyd. Så får jeg rett for en gangs skyld Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hvis du ikke er sikker kan vi godt holde oss til det vi var på : 400V. Da er i alle fall jeg fornøyd. Så får jeg rett for en gangs skyld Vi får si mellom 400 - 600 V da, har hørt er ca 600 jeg da men. mA som kommer ut av strømforsyning har med strømforsyningen og gjør. Om du lurer på hvor mye mA katodene trekker så kan jeg si detter er ikke mye. Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 i følge hammar.no gir boksa som følger med katodene der opptil 1000V ut. korleis du berre kunne få ein svidd fingertupp drazen kan eg ikkje forstå for hjertet tåler visstnok at ein får maks 50V i kroppen Lenke til kommentar
razer Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) i følge hammar.no gir boksa som følger med katodene der opptil 1000V ut. korleis du berre kunne få ein svidd fingertupp drazen kan eg ikkje forstå for hjertet tåler visstnok at ein får maks 50V i kroppen Det spørs jo veldig hvor mye strøm du får gjennom kroppen også, er vel ei grense på 30mA før det kan få følger der... Spørs jo også hvor strømmen går igjennom. Visst den går fra hand til hand kan det være farlig, men så lenge det ikke passerer hjertet får du bare et støt Det som kan være farlig: 50V vekselsspenning, 80V likespenning. (Synes å huske at det var dette som stod i boka) [ontopic] Har hørt at det er ca. 600 volt. og hver katode tar ca. 30 mA Endret 8. desember 2003 av razer Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) blah treige meg Endret 8. desember 2003 av ChalStye Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) det er ikke volt som dreper, men amper. hjertet tåler ca 0.02 amper... jeg har også kommet borti inverteren til katodene mine, og det svir litt. det mest ubehagelige er at du faktisk ikke re klar over at nå kommer til til å rykke litt. det gjør ikke vondt, man får heller ikke en svidd finger. noen her som vet hva en megger er? vel, på GK elektro testet lærerene våre oss om vi turte å ta på den. den ga oss 500v dc, og dette nøkket bare litt i tommelen/ håndleddet. (trykker man på battery check får man 1000, dette prøvde vi å, det rykker i nesten hele armen.) EDIT: folk overlever lyn, ikkesant? det er 100000 volt og kanskje mer...hadde dette vært amper hadde menneskene dødd momentant. Endret 8. desember 2003 av Dimensionx Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Det som kan være farlig: 50V vekselsspenning, 80V likespenning. dette gjelder gjennom hjerte ja. fra arm til arm kanskje, hvis du er uheldig. Lenke til kommentar
razer Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Se her 20000 volt, men liten strøm. + at den kun går fra et punkt på tommelen til et anne på samme finger... Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Ja... Man dør ikke av bare å få 50V i seg.. Da hadde det vært MANGE dødsfall pga strøm. Hehe. Tør nesten ikke tenke på det jeg. Strøm måtte rett og slett blitt forbudt. Lett å drepe med lite batteri da Jeg begynner å bli veldig usikker på spenningen til de katodene nå. Vi har et spenn fra 230 (tror jeg) til 1000V. Ingen som har noen fakta? Det kan kanskje variere litt? Selv om jeg tviler på at det varierer da, siden man kan kjøre de fleste katoder på de fleste boksene.. Men men. Skaff fakta Lenke til kommentar
razer Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Neon lysrør (som jeg har i min maskin) på 30 cm bruker 0,5 wLED lys bruker mindre tror jeg....og da kan du lett regne deg frem til at det er så å si null og nix varme fra slikel ys Du må nok gange det tallet ditt med 6 om det er en vanlig kald-katode.. den trekker nemlig 5mA @ 600v .. noe som skulle bli "ca" 3w. Quoter formann her, regner med han har rett fra denne diskusjonen Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Specification 1: Tube diameter: 3.0mm 2: Tube length: 300mm/100mm 3: Input voltage of inverter: 12v 4: Output voltage of inverter: 680v 5: Current draw: 5.0mA 6: Brightness: 28,000~30,000 cd/m2 7: Lifetime: 30,000 hours det burde fikse saken. 680v Endret 8. desember 2003 av Kimius Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Fingertuppen ble hvertfall svidd og det gjorde J***** vondt , prøv det selv da viss du ikke tror meg , kameraten min fikk seg en god latter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå