Gå til innhold

Xiaomi Mi Mix 2 lansert

Anbefalte innlegg

Fryktelig stiv pris mtp at Xiaomi regnes som et billigmerke. Ja da, sikkert en flott telefon, men likevel.

Du må betale for alle de andre som skal tjene på den før den kommer i butikken. Xiaomi har strålende byggekvalitet i forhold til mange andre telefoner i prisklassen over 5000. Du kan jo ta LG V10 som kom i fjord, den kostet rundt 6500 og er en skikkelig plastikk telefon som føles som den burde ha kostet under 2000. Hvordan forklarer du det?

Det er ikke bra for mobiler å komme i fjord...

fin en

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fryktelig stiv pris mtp at Xiaomi regnes som et billigmerke. Ja da, sikkert en flott telefon, men likevel.

Du må betale for alle de andre som skal tjene på den før den kommer i butikken. Xiaomi har strålende byggekvalitet i forhold til mange andre telefoner i prisklassen over 5000. Du kan jo ta LG V10 som kom i fjord, den kostet rundt 6500 og er en skikkelig plastikk telefon som føles som den burde ha kostet under 2000. Hvordan forklarer du det?
Jeg sier bare at jeg anser Xiaomi som et billigmerke. Denne er priset som en Samsung omtrent.

Jeg hadde lett betalt et par tusen ekstra for å slippe Samsung.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Xiaomi har gjort det igjen, også Mi Mix II vil bli en telefon mange ønsker seg. Personlig så synes jeg fortsatt det skorter litt på kamera delen. Det ser ut som Lg v30 blir årets vinner og den som kommer til å erstatte en nå tilårskommen G3. Og det virker som v30 tar en knepen seier med litt større skjerm, OLED vs IPS LCD, høyere oppløsning, IP 68 rating, større pixel tetthet, og Gorilla Glass 5.0. 

Kamera i v30 virker å være blant de aller beste dette året, de har holdt på laser focus, ois, og har nå f1.6. Videre så har jo v30 SD kort slot, noe Mi Mix II mangler. Av erfaring så vet jeg at en får aldri nok lagring, uansett enhet. Og ekstra minnekort er jo en fenomenal løsning når det begynner å bli fult og trangt om plassen. Lydmessig så tenker jeg v30 med Quad DAC blir flott, samt at den jo har 3.5mm jack. Det mangler Mi mix II. 

Eneste som kanskje er litt kjipt med v30 er mengden RAM. Kun 4GB uansett versjon. Her burde kanskje LG trått til med et par GB ekstra RAM på 128 GB modellen?

Så selv om LG skulle koste noen kroner mer en Mi Mix II så virker det for meg som om v30 blir vinneren for min del. Eneste er at det er noe rart at v30 ble lansert i midten av august og fortsatt er det ingen info om norske priser, eller når telefonen er å få fatt i. Orker ikke styre med å bestille fra utlandet, spesielt mtp på norsk garanti og reklamasjonsrett. Og reklamasjonsretten kan jo være aktuell om batteriet gir seg mtp at det nok er pes å bytte. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med 18:9?

Nå må de som utvikler apper lage to forskjellige størrelser.

Videoer kommer ikke i 18:9.

Kan de ikke bare velge mellom 16:9 og 21:9?

Og ingen hodetelefon?!

Ellers ser den veldig bra ut, litt dumt med kamera som stikker ut, og er front kamera nede??

En telefon brukes til en god del mer enn å se video. Jo mer jeg kan se på skjermen, jo bedre.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med 18:9?

Nå må de som utvikler apper lage to forskjellige størrelser.

Videoer kommer ikke i 18:9.

Kan de ikke bare velge mellom 16:9 og 21:9?

Og ingen hodetelefon?!

Ellers ser den veldig bra ut, litt dumt med kamera som stikker ut, og er front kamera nede??

En telefon brukes til en god del mer enn å se video. Jo mer jeg kan se på skjermen, jo bedre.

Så hvorfor ikke ta 21:9 standard? Dette brukes mye mer enn 18:9.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvorfor må de være så store? Liker størrelsen på iphone 7, men foretrekker android. Dilemma.

Må jo være noen hundre forskjellige telefoner å velge i den størrelsen?

Det er jo ikke det. Androidtelefonene i den størrelsen har jo sykt dårlige spesifiksjoner. 

Lenke til kommentar

Jeg har Mi Mix Special Edition og er strålende fornøyd. Har brukt telefonen siden januar og den funker fortsatt som ny (hadde samsung s6 Edge før denne og batteriet på den var ræva etter 1år). Jeg bruker telefonen mye og er blitt helt bortskjemt med denne telefonen med tanke på at den trenger kun å lade en gang per dag. Ved overdreven bruk så må jeg lade litt ekstra på ettermiddagen. Så jeg må si meg skuffet over at de har senket batteri kapasiteten på den nye versjonen for å få telefonen enda tynnere og mindre.

Enda jeg som regel alltid må ha det nyeste av det nyeste så er jeg såpass fornøyd med Mi Mix at jeg tenker at jeg kommer til å hoppe over denne nye versjonen.

Og det er i tillegg alltid fint å ha en jack på telefonen. Den blir godt brukt hos meg, så det er kjempe synd at denne er fjernet.

Til slutt vil jeg skryte litt av iWill. Jeg kjøpte min telefon der, og har fått veldig god service hos Vendelboe og co. Det er veldig fint å ha en butikk her i Norge man kan ta kontakt med om noe skulle gå galt.

Lenke til kommentar

Xiaomi har gjort det igjen, også Mi Mix II vil bli en telefon mange ønsker seg. Personlig så synes jeg fortsatt det skorter litt på kamera delen. Det ser ut som Lg v30 blir årets vinner og den som kommer til å erstatte en nå tilårskommen G3. Og det virker som v30 tar en knepen seier med litt større skjerm, OLED vs IPS LCD, høyere oppløsning, IP 68 rating, større pixel tetthet, og Gorilla Glass 5.0. 

Kamera i v30 virker å være blant de aller beste dette året, de har holdt på laser focus, ois, og har nå f1.6. Videre så har jo v30 SD kort slot, noe Mi Mix II mangler. Av erfaring så vet jeg at en får aldri nok lagring, uansett enhet. Og ekstra minnekort er jo en fenomenal løsning når det begynner å bli fult og trangt om plassen. Lydmessig så tenker jeg v30 med Quad DAC blir flott, samt at den jo har 3.5mm jack. Det mangler Mi mix II. 

Eneste som kanskje er litt kjipt med v30 er mengden RAM. Kun 4GB uansett versjon. Her burde kanskje LG trått til med et par GB ekstra RAM på 128 GB modellen?

Så selv om LG skulle koste noen kroner mer en Mi Mix II så virker det for meg som om v30 blir vinneren for min del. Eneste er at det er noe rart at v30 ble lansert i midten av august og fortsatt er det ingen info om norske priser, eller når telefonen er å få fatt i. Orker ikke styre med å bestille fra utlandet, spesielt mtp på norsk garanti og reklamasjonsrett. Og reklamasjonsretten kan jo være aktuell om batteriet gir seg mtp at det nok er pes å bytte. 

Har selv en Xiaomi Mi Mix SE 256/6 GB og er egentig veldig fornøyd på mange måter. Det jeg savner på den er OLED, litt høyere oppløsning på skjermen og ikke minst et bedre kamera. Kamera er ikke spesielt bra i Mi Mix og den mangler OIS. Og da komme ifra en Lumia 950 XL blir litt nedtur spesielt på skjerm, kamera og tråløs ladning.

Faktisk er kamera så dårlig at jeg vurderer å bytte telefon. Jeg hadde håpet av Mi Mix 2 hadde vært svaret, men det ser dessverre ikke slik ut.

Får vel lese meg litt opp på v30. Ser ut som en lovende mobil dog den har litt liten skjerm og ingen Oreo, enda.

Endret av Selectaa
Lenke til kommentar

Er det noen mobiler i det hele tatt som leveres med Android Oreo per nå? Skal du ha skjermstørrelse lik din nåværende Mi Mix så er det vel kun Samsung Note 8 som matcher? Selv Galaxy S8+ er vel på 6.2". 

Nå tror jeg ikke at jeg personlig ville vektlagt desimalene, de andre modellene med 6" + store skjermer har høyere oppløsning enn Mi mix /II og økt oppløsning gir imho dermed større bruksverdi, ved feks multitasking, split screen med 2 apper kjørende side om side etc. Høy pixel density gjør jo også sitt til bedre lesbarhet.

Bedre kamera og ois er definitivt noe jeg ville vektlagt, spesielt siden det jo er slik at et dedikert kamera er det sjeldent enn drar rundt med, mens mobilen alltid er med og klar til en photo-session. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Iwill tar et kraftig prispåslag her. Den modellen de skal selge for 7950 NOK, koster 3999 CNY i Kina (ca. 4800 NOK). Blir nok mye billigere å bestille fra Amazon eller Aliexpress.

Så må du plusse på 25% mva, gebyr på ca. 2-3% for å motta betaling, frakt, mottak, registrering, pakking og markedsføring for salg, lønn til ansatte, arb.giver avgift, forsikringer, husleie, svinn (garantier, reklamasjon etc) osv.

Etter mva er det kun 6360,- igjen av 7950,- og det er ikke veldig god margin.

Tror du egentlig at du kommer til å betale 25% mva gebyr på 4800kr hvis du kjøper denne fra Aliexpress? Tipper de skriver ned verdien på mobilen til en 500 - 700 kr som det kommer til å stå på pakken, vips så har du betalt bare 200-300 kr i gebyr osv..

Er du riktig heldig så skriver de at pakken er gave, og vips så betaler du kun 4800kr for mobilen, mange plasser så får du gratis frakt også fra Kina.

Tipper du ikke har handlet mye fra Kina 

Tipper du ikke har lest så mye før du kommer med en slik bastant kommentar. For nå snakker du om noe helt annet. Jeg beskriver kostnadsbildet en butikk i Norge opererer med og hvorfor påslaget til iwill ikke så drøyt som han skal ha det til.

Ang mva på varer fra Kina så kommer det an på verdimerking og fraktmetode. Bruker du feks DHL er det sjeldent de skriver ned verdien siden de da vil miste forsikringen på pakken.

Hilsen en tidligere importør av mobiler fra nettopp Kina ;)

Lenke til kommentar

Er det noen mobiler i det hele tatt som leveres med Android Oreo per nå? Skal du ha skjermstørrelse lik din nåværende Mi Mix så er det vel kun Samsung Note 8 som matcher? Selv Galaxy S8+ er vel på 6.2". 

Nå tror jeg ikke at jeg personlig ville vektlagt desimalene, de andre modellene med 6" + store skjermer har høyere oppløsning enn Mi mix /II og økt oppløsning gir imho dermed større bruksverdi, ved feks multitasking, split screen med 2 apper kjørende side om side etc. Høy pixel density gjør jo også sitt til bedre lesbarhet.

Bedre kamera og ois er definitivt noe jeg ville vektlagt, spesielt siden det jo er slik at et dedikert kamera er det sjeldent enn drar rundt med, mens mobilen alltid er med og klar til en photo-session. 

Det er noen mobiler som er lansert, som vil bli levert med Oreo. Men det er helt klart ikke en dealbreaker da mobiler som lanseres nå, nok vil få Oreo om kort tid.

Samsung styrer jeg langt unna av, både pga alt for mye custom tilpasninger og ting som kjører i bakgrunnen du ikke blir kvitt, samt en veldig høy pris. Nå sier ryktene at V30 heller ikke blir en billig telefon, men vi får se.

Jeg har roota min Mi Mix og kjører Ressurection Remix på dem som er et helt cleant Android OS hvor de har hentet ut de beste featuresene ifra mange forskjellige ROM. Funker meget bra det, men noen bugs er det jo alltid.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...