Mastiff Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Fruen jobber som omsorgsarbeider, og de har ikke lov til å gå med armbåndsur eller mobilen på seg. Men en klokke i en halsreim går greit. Og hun vil gjerne vite det når noen ringer eller tekster henne, i tilfelle det er noe viktig. Siden mobilen ligger i skapet hennes, vil det selvsagt ikke funke med Bluetooth, så jeg trenger en klokke med SIM/eSIM til henne. Jeg har sett på Huawei Watch 2 Sports (oransje er kult!), som virker perfekt på nesten alle måter. Men jeg finner ikke noen løsning for halsreim til denne. Jeg er totalt fersk på smartklokker, jeg har ikke gått med klokke selv på nesten 20 år, etter at mobiltelefonen ble liten nok til å gå med i lomma hele tiden. Fins det en slags universalløsning som funker til dette, må man "MacGyvre" litt (henge den i spenna, eller noe sånt) eller er det en annen klokke som har det som trengs? Lenke til kommentar
atwater Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Det ryktes at Apple i morgen kveld vil lansere en ny Apple Watch med støtte for 4G, men den låser seg automatisk når man tar den av håndleddet, så om den kan henge rundt halsen og fortsatt gi varsling vil nok ikke være mulig. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 11. september 2017 Forfatter Del Skrevet 11. september 2017 (endret) Å, beklager så mye... Jeg glemte å skrive at det må være Android Wear. Det er det operativsystemet som er nærmest Samsungen hennes, og som dermed er lettest å finne ut av for henne. Endret 11. september 2017 av Mastiff Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 11. september 2017 Forfatter Del Skrevet 11. september 2017 Jeg tok en kjapp sjefavgjørelse: https://www.amazon.co.uk/Huawei-Watch-Bluetooth-Smartwatch-Android-Black/dp/B06Y68678G/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1505138997&sr=8-1&keywords=huawei+watch+2+4g Nesten tusen kroner billigere enn i Norge, med frakt og moms. Hun kunne henge den etter spenna i et halsbånd. Lenke til kommentar
Stratleray Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 (endret) Hei Min kone er i samme situasjon. Er du/dere fornøyd med sjefsavgjørelsen? Vet at dette ikke er en mobiltelefon, men... - Kan slike klokker spille musikk offline via Bluetooth til headset? Helst Spotify eller andre lydspor som mp3. - Kan man lese en pdf fil på slike klokker? - Kan man bruke nettlesere som Firefox eller Chrome med 4G versjonen? Endret 20. september 2017 av Stratleray Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 25. september 2017 Forfatter Del Skrevet 25. september 2017 Vel, det er ikke akkurat det vi har utforsket, men jeg vet at det er mulig å overføre MP3 til kokka, og det fins Spotify-app til den. Jeg vet ikke om den kan kjøre offline, men jeg tipper det. Hvis det er mulig å få en PDF opp på klokka, mistenker jeg at du trenger forstørrelsesglass. Så det vet jeg ikke. Og det fins en nettleser for Wear, men jeg tror ikke Firefox eller Chrome fins til det. Denne var den jeg så på Play, men igjen er det nok snakk om forstørrelsesglass eller bokstav for bosktav... https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appfour.wearbrowser Lenke til kommentar
Stratleray Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Vel, det er ikke akkurat det vi har utforsket, men jeg vet at det er mulig å overføre MP3 til kokka, og det fins Spotify-app til den. Jeg vet ikke om den kan kjøre offline, men jeg tipper det. Hvis det er mulig å få en PDF opp på klokka, mistenker jeg at du trenger forstørrelsesglass. Så det vet jeg ikke. Og det fins en nettleser for Wear, men jeg tror ikke Firefox eller Chrome fins til det. Denne var den jeg så på Play, men igjen er det nok snakk om forstørrelsesglass eller bokstav for bosktav... https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appfour.wearbrowser Ok, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå