marius77 Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Nå går vi litt off-topic her, men, hvorfor er det momsfritak på elBILER, men ikke på elSYKLER? Hvilken er mest miljøvennlig? Elsykler skulle vært subsidiert, av bompengene elbiler må betale hvorfor skal du subsidiere et treningsapparat for noe som bare har noe for seg for fysisk friske folk i sommerhalvåret? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 for meg koker dette her ned til økonomi og kun det. hvis elbiler kan gi oss billigere framkomstmiddel - jeg mener ALLE bør ha RETT til et helt kurrant fremkomstmiddel - et nødvendig gode for å fungere i norge alle andre steder enn oslo sentrum - så at elbiler synker og synker i pris er utelukkende et GODE. å tro i fult alvor at tog skal "redde oss" i et sted som norge er rett og slett tåpelig. Tog kan sikkert ta unna mye tungtransport og være et billigere og bedre transportmiddel enn lastebil, men det er alt for spredt bosetting og kalde vintre til å tro at vi skal tråkke rundt på sykkel i -20 og snø nov/des-mars/april. det må mao. være elbil det satses på her i norge. den dagen selv den fattigste minstepensjonist fint kan ta seg råd til en elbil og dra på bingo, småturer osv UTEN å telle kroner, ja da har vi kommet langt! Dette er VELFERDSPOLITIKK, og olje er dyrt å hente opp og transportere kontra f.eks vannkraft. Si det til en i finnmark som vurderer en el bil. Finnes ja, men koster. Kan vi ikke heller satse på alle? El/hybrid/bensin/diesel/hydrogen. Og offtopic: Alle kjefter på biler og fly osv, men dere glemmer landbruket. Hvorfor snakker de ikke om det? Jeg har ikke hørt noen av miljø partiene snakke om den forurensingen i norge og resten av verden. Men at oljen vi tar opp er ett problem. 1,8mill fat er en dråpe i havet i forhold til andre olje nasjoner Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 for meg koker dette her ned til økonomi og kun det. hvis elbiler kan gi oss billigere framkomstmiddel - jeg mener ALLE bør ha RETT til et helt kurrant fremkomstmiddel - et nødvendig gode for å fungere i norge alle andre steder enn oslo sentrum - så at elbiler synker og synker i pris er utelukkende et GODE. å tro i fult alvor at tog skal "redde oss" i et sted som norge er rett og slett tåpelig. Tog kan sikkert ta unna mye tungtransport og være et billigere og bedre transportmiddel enn lastebil, men det er alt for spredt bosetting og kalde vintre til å tro at vi skal tråkke rundt på sykkel i -20 og snø nov/des-mars/april. det må mao. være elbil det satses på her i norge. den dagen selv den fattigste minstepensjonist fint kan ta seg råd til en elbil og dra på bingo, småturer osv UTEN å telle kroner, ja da har vi kommet langt! Dette er VELFERDSPOLITIKK, og olje er dyrt å hente opp og transportere kontra f.eks vannkraft. Si det til en i finnmark som vurderer en el bil. Finnes ja, men koster. Kan vi ikke heller satse på alle? El/hybrid/bensin/diesel/hydrogen. Og offtopic: Alle kjefter på biler og fly osv, men dere glemmer landbruket. Hvorfor snakker de ikke om det? Jeg har ikke hørt noen av miljø partiene snakke om den forurensingen i norge og resten av verden. Men at oljen vi tar opp er ett problem. 1,8mill fat er en dråpe i havet i forhold til andre olje nasjoner Jeg er for alt som er bra, uansett hva det er og hvor folk bor, en minstepensjonist bør såklart kunne dra på bingo i finnmark også. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Nå går vi litt off-topic her, men, hvorfor er det momsfritak på elBILER, men ikke på elSYKLER? Hvilken er mest miljøvennlig? Elsykler skulle vært subsidiert, av bompengene elbiler må betale hvorfor skal du subsidiere et treningsapparat for noe som bare har noe for seg for fysisk friske folk i sommerhalvåret? Elsykler funker like bra som elbiler på vinteren, og billistene slipper å ligge bak en treg syklist Elsykkel brukes av mange eldre, som ellers ikke ville ha syklet Godt trente folk vil ikke kjøpe en elsykkel da de får bedre effekt fra en vanlig sykkel (lettere og mer praktisk) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Nå går vi litt off-topic her, men, hvorfor er det momsfritak på elBILER, men ikke på elSYKLER? Hvilken er mest miljøvennlig? Elsykler skulle vært subsidiert, av bompengene elbiler må betale Hvorfor spør du her? Det er åpenbart ikke vi som har satt disse reglene.. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Nå går vi litt off-topic her, men, hvorfor er det momsfritak på elBILER, men ikke på elSYKLER? Hvilken er mest miljøvennlig? Elsykler skulle vært subsidiert, av bompengene elbiler må betale hvorfor skal du subsidiere et treningsapparat for noe som bare har noe for seg for fysisk friske folk i sommerhalvåret? Elsykler funker like bra som elbiler på vinteren, og billistene slipper å ligge bak en treg syklist Elsykkel brukes av mange eldre, som ellers ikke ville ha syklet Godt trente folk vil ikke kjøpe en elsykkel da de får bedre effekt fra en vanlig sykkel (lettere og mer praktisk) Virkelig? Er en elsykkel like bra som en bil på glattisen i 20 cm snø? Jeg ser IKKE mange motorsykler og sykler ute på veien på vinteren, hva tror du det har seg? Er det bare fordi det ikke er noe som heter dårlig vær, bare dårlige klær, eller kan det ha noe å gjøre at det å skli nedover gata på januarføre på en 2-hjuling rett og slett kan være farlig for helsa? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Nå går vi litt off-topic her, men, hvorfor er det momsfritak på elBILER, men ikke på elSYKLER? Hvilken er mest miljøvennlig? Elsykler skulle vært subsidiert, av bompengene elbiler må betale hvorfor skal du subsidiere et treningsapparat for noe som bare har noe for seg for fysisk friske folk i sommerhalvåret? Elsykler funker like bra som elbiler på vinteren, og billistene slipper å ligge bak en treg syklistElsykkel brukes av mange eldre, som ellers ikke ville ha syklet Godt trente folk vil ikke kjøpe en elsykkel da de får bedre effekt fra en vanlig sykkel (lettere og mer praktisk) Virkelig? Er en elsykkel like bra som en bil på glattisen i 20 cm snø? Jeg ser IKKE mange motorsykler og sykler ute på veien på vinteren, hva tror du det har seg? Er det bare fordi det ikke er noe som heter dårlig vær, bare dårlige klær, eller kan det ha noe å gjøre at det å skli nedover gata på januarføre på en 2-hjuling rett og slett kan være farlig for helsa? Ser mange som sykler på vinteren. Sykkel med piggdekk funker på all slags føre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå