Audhumbla Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Er disse eldre former fremdeles tillatt i bokmålsnormen, ved siden av svarte, debuterte osv.? Og er der strøk, hvor slike former er å treffe på i tale, overhodet? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Bøyning av alle ord finner du i Bokmålsordboka. Søker du på svare og ruller ned til II svare, ser du en kode i blått: v2 (betyr verb, mønster 2). Klikk på den, og komplett bøyning av svare kommer fram.Svarene er nei. 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Kanskje på NM i Lillesand-dialekt? 1 Lenke til kommentar
Audhumbla Skrevet 10. september 2017 Forfatter Del Skrevet 10. september 2017 Kanskje på NM i Lillesand-dialekt? Takk, Isbilen og Vox_populi. Ja, la gjerne nogen fra Lillesand åpenbare sig her, og bekrefte eller benekte. Lenke til kommentar
Audhumbla Skrevet 10. september 2017 Forfatter Del Skrevet 10. september 2017 Her har man en kvinne som snakker den dialekt, og hun sier: jeg gifta meg, ikke jeg giftede meg. Dessverre. https://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Lillesand1.ogg Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Det var mest en spøk. 2 Lenke til kommentar
Audhumbla Skrevet 10. september 2017 Forfatter Del Skrevet 10. september 2017 Bøyning av alle ord finner du i Bokmålsordboka. Søker du på svare og ruller ned til II svare, ser du en kode i blått: v2 (betyr verb, mønster 2). Klikk på den, og komplett bøyning av svare kommer fram. Svarene er nei. Eders tipp med Ordboken var utmerket, for nu er jeg bliven selvstending, på feltet av den norske verbbøyning, i hvert fall. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 nu er jeg bliven selvstending nu er jeg bliven selvstending bleven selvstendig 1 Lenke til kommentar
Audhumbla Skrevet 11. september 2017 Forfatter Del Skrevet 11. september 2017 nu er jeg bliven selvstending nu er jeg bliven selvstending bleven selvstendig Takk. Det var en trykkleif, det. Jeg vilde aldrig ha sagt slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå