BendikS Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Hei, litt usikker på hvor jeg skulle putte denne tråden men la gå... Jeg er utdannet sivilingeniør, men ikke innenfor data. Har derimot alltid vært interessert i IT og i jobbsøkeprosessen endte jeg med å få tilbud fra et IT-konsulentselskap som systemutvikler. Jeg tok jobben og har begynt å jobbe der og er generelt veldig fornøyd! Men, som en som kommer "utenfra" mtp. utdanning vet jeg at jeg har noen ganske åpenbare hull når det gjelder IT-kunnskapene mine. Jeg lurte derfor på om dere hadde noen tips til bøker/fagområdet jeg burde sette meg inn i på fritiden? Når det gjelder generell programmering osv. så er jeg ganske stødig siden jeg alltid har programmert mye, og jeg får også en del interne kurs innenfor teknologier og rammeverk jeg må kjenne til. Det jeg er på jakt etter er typ. anbefalinger om hvilke fagområder slik som databaseteori, system/virksomhetsarkitektur jeg burde sette meg inn i, og anbefalinger av gode bøker/ressurser for å lære meg dette. Noen tips? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Jeg er storfornøyd med flere jeg har jobbet med som har samme bakgrunn som deg, så bare å stå på Der jeg har opplevd det skorter litt er ofte på det som går under "håndverk". Kan anbefale "Clean Code" og "The Pragmatic Programmer" som to bøker som tar for seg dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå