CB87-Bergen Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Hei, Jeg monterte for en liten stund siden vannkjølingen min, og alt gikk fint, ingen lekasjer på 30 min. Men plutselig begynte tanken å lekke noe sinnsykt... Dette resulterte til at det kom vann på skjermkortet, og litt på hovedkortet. Da jeg skulle starte pc'en etter en stund, var det masse prikker på skjermen, så jeg satte i et eldre skjermkort. Og da ble bildet bra... Men etter 5-10 sekunder fryser pc'en, men jo lengre jeg venter, dess lengre holder den seg gående (ca i minutt forrige gang). Det har kommet litt vann inni agp-slotten... Jeg kan ikke mye om vannkjøling, og ber dere om hjelp. Vil den virke etter en lang stund med hvile? Og kan jeg bruke hårføner inne i pcen? Takk på forhånd edit: skrivefeil Endret 8. desember 2003 av ComputerBoy Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Det er en grunn til at vannkjølinga skal stå frakoblet pc i 24t da! Skjermkortet ditt, det der med prikkene er enten defekt eller varme relatert! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hvis du lar pc'en tørke i noen dager, kan det være at du er heldig og at den funker.. Er du ikke så heldig må du nok gå til innkjøp av nytt skjermkort og kansje hk også.. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Det er en grunn til at vannkjølinga skal stå frakoblet pc i 24t da!Skjermkortet ditt, det der med prikkene er enten defekt eller varme relatert! Ja vet, men fikk en annen til å montere. Og han koblet slik at pc'en må være på for at vannkjølingen skal starte... Vet ikke hvordan jeg kobler det fra, har prøvd... Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Hvis du lar pc'en tørke i noen dager, kan det være at du er heldig og at den funker.. Er du ikke så heldig må du nok gå til innkjøp av nytt skjermkort og kansje hk også.. Skader det å prøve å starte pc'en? jeg har prøvd det et par ganger, og den virker lengre for hver gang... Og ang. skjermkortet. En kompis av meg hadde samme problem, han fikk vann på skjermkortet. Og han fikk også prikking, men det gikk vekk etter han hadde tørket av det. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Ved vannskader skal du IKKE skru på strøm før du har tørket tingen.. Vann i seg selv er ikke elektrisk ledende (Ikke mye) - men møkkete/forurenset vann er. ..Så det var ikke noe sjakktrix å starte maskina etter vannlekasje. e.a: kortslutninger på hk og skjermkort..(?) Hvis du er griseheldig kan jo ting fungere igjen - men jeg tviler. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Det er en grunn til at vannkjølinga skal stå frakoblet pc i 24t da!Skjermkortet ditt, det der med prikkene er enten defekt eller varme relatert! Ja vet, men fikk en annen til å montere. Og han koblet slik at pc'en må være på for at vannkjølingen skal starte... Vet ikke hvordan jeg kobler det fra, har prøvd... dette er ikke for å "lade" opp vannkjølinga, men for å teste om anlegget er tett og fungerer som det skal. så hvis man skal få lekk, så skjer det ikke inni pc'n men utenfor. you learned the hard way, dude. håper du ikke hadde altfor dyre deler da den feilen kan ha kosta deg 2000 hvis ikke mer. tror ikke garantien på vannkjølinga gjelder for hva som har skjedd, siden det antakelig sto at man skal ha vannkjølinga på 24t IKKE tilkoblet maskinen før man kobler det sammen med maskinen. det er uansett innenfor vanlig tankegang å teste noe som fører en væske som er strømledende kanskje bare 5-6mm unna cpu, for ikke å snakke om rundt omkring i kassa og kanskje GPU. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 rens litt med rødsprit eller isopropanol... videre la det tørke en god og lang stund Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 jaja, hovedkortet funker nå Har formatert, installert windows og div. programmer og den har ikke vært ustabil enda så det finnes vel enda skytsengler et eller annet sted... har tørket skjermkortet med føner, så skal prøve det etterpå... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hadde du prøvekjørt systemet før du starta pc'en? hvis du ikke gjorde det så var det tabbe å kjøpe vannkjøling så tidlig.. se på andre og les på forumet litt før du kjøper så slipper du at sånne ting skjer.. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Ja vet... men jeg hadde sjekket slangene, dessverre var det lokket på tanken som ikke funket skikkelig. Men har tatt vaselin rundt, og nå funker det 100%. Skjermkortet er ødelagt, men det var bare et ATI 8500, så det var jo ikke store tapet Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Ja vet... men jeg hadde sjekket slangene, dessverre var det lokket på tanken som ikke funket skikkelig. Men har tatt vaselin rundt, og nå funker det 100%.Skjermkortet er ødelagt, men det var bare et ATI 8500, så det var jo ikke store tapet slem du er mot herr 8500... ville nok skifta tanken helt Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) hehe, jeg prøver bare å ta det med et smil Det er faktisk det kuleste skjermkortet jeg har hatt. Pitte litt standard klokking, og jeg kunne kjøre de fleste spill med høy oppløsning og masse detaljer. Bra bilde var det også... Finner jeg et lignende, kjøper jeg faktisk det på flekken (Y) edit: Ser du har 128MB, jeg hadde 64MB... Litt forskjell der Endret 9. desember 2003 av ComputerBoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå