mollyBRZ Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Hei, jeg er en 18 år gammel gutt fra Bergen. Går for øyeblikket siste året på VGS (Studie) Har jobbet 3 år på rema 1000 balansert ved siden av skolen hittil, men til neste år ønsker jeg å ta et år hvor jeg jobber 100%. Jeg tror dessverre ikke Rema jobben tilfredsstiller antall mulige timer jeg ønsker å jobbe til neste år, så mitt spørsmål til dere er: Hvilke andre muligheter har jeg? Vet at det er tøft på arbeidsmarkedet når man ikke har utdannelse, men hvilke andre jobber finnes det? Setter pris på om dere kan nevne noen jobber som ikke krever utdannelse og hva man kan regne med å tjene i timen på den (Har forresten tenkt å studere, men vil bygge opp et lite egetkapital før jeg begynner) Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Kan sikkert tjene bra som truckfører kan jeg tenke meg. Sikkert rom for en del overtid? Truckførerkurs koster vel 4-6000 ish. Ellers kanskje losser eller lignende på havn Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 (endret) Hvis du trives med dét du gjør, kanskje søke butikkjobb andre steder i tillegg? Ellers er lager og truck kanskje en mulighet. Via vikarbyra. Dét har vært min nøkkel inn i arbeidslivet fra ledighet. Betalte kurs selv på Toyota tung, 4000. Du kunne kanskje begynt å kjøpe og selge ting på nett. Småjobber på Finn.no. Du kan kanskje kontakte bedrifter innenfor det fagfeltet du skal studere og begynne prosessen med å få innpass. Endret 10. september 2017 av Taurean Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 (endret) Det finnes ufattelig lite jobber uten utdannelse og arbeidsmarkedet i bergen er allerede jævlig tøft, så hadde jeg vært deg hadde jeg beholdt den rema jobben og studert istedenfor et år på siden. Endret 10. september 2017 av .berZerk Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Denne, i USA: https://jobs.disneycareers.com/job/orlando/norway-cultural-representative-program/391/4925661?cid=11906 Her har du en lang, gammel tråd om den: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1065370 Du tjener dritbra hvis du jobber i restauranten (og hvis du får arrival tidlig på sommeren -- det er slik du blir fortest servitør) og hvis du klarer å spare opp penger. Kjenner flere som har spart opp masse til å ta med hjem. Ingen utdanning nødvendig og jobben er utrolig enkel å få. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå