gblothe Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Jeg har tatt noen bilder jeg ønsker å printe og henge på veggen i ramme. Jeg ønsker paspartout i rammen. IKEA har noen greie rammer kalt RIBBA i størrelsen 50x70. Med paspartout må selve bildet være i størrelsen 40x50. Jeg hadde tenkt å bestille bildet printet som "plakat" fra JapanPhoto men de har ikke 40x50 som et alternativ. Er det noen som har erfaring med å printe bilder og putte i ramme? Hva er en grei løsning? (skal ha portrettformat på bildet). Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Jeg har kjøpt A4 fotopapir og printet bilder i ønsket størrelse selv, men her ser det ut som du trenger større papir, eller må skrive ut over flere A4/A3 ark og lappe sammen selv hvis du skal gjøre det hjemme. Regn med å måtte bytte blekkpatroner under prosjektet hvis det er mye farge i motivet, dette kan bli kostbart. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Hvis de har et større alternativ, kan du legge på hvitt på kantene av bildet, og så klippe av arket. Lenke til kommentar
gblothe Skrevet 10. september 2017 Forfatter Del Skrevet 10. september 2017 Har ikke printer og hadde håpet å slippe å anskaffe meg det selv egentlig. Tror heller ikke det blir så fint om man må "lime sammen" flere A4 ark for å få stort nok. Å legge på hvite kanter bildet jeg sender til print er jo absolutt en mulighet! Virker litt unødvendig å måtte gjøre det på den måten da. Ser JapanPhoto reklamerer med at man kan kjøpe med ramme men finner liksom ikke igjen det valget når jeg begynner å bruke bestillingsverktøyet deres. Noen som er kjent med kvaliteten på de printede bildene hos JapanPhoto? Originalbildet er 24MP så det burde være greit i utgangspunktet. Lenke til kommentar
gblothe Skrevet 10. september 2017 Forfatter Del Skrevet 10. september 2017 Gikk for det alternativet med å legge på hvite rammer. Det viste seg å være relativt lett i Lightroom. Endte også opp å bestille gjennom Elkjøp. Var litt billigere enn JapanPhoto og det ser ut til å være samme leverandør. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Vi får bare håpe at de ikke fjerner de hvite rammene de tror du har lagt på ved en feil... Lenke til kommentar
gblothe Skrevet 11. september 2017 Forfatter Del Skrevet 11. september 2017 Vi får bare håpe at de ikke fjerner de hvite rammene de tror du har lagt på ved en feil... Hehe, ja det hadde vært krise faktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå