Gå til innhold

Printe eget bilde til ramme

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt noen bilder jeg ønsker å printe og henge på veggen i ramme. Jeg ønsker paspartout i rammen. IKEA har noen greie rammer kalt RIBBA i størrelsen 50x70. Med paspartout må selve bildet være i størrelsen 40x50. Jeg hadde tenkt å bestille bildet printet som "plakat" fra JapanPhoto men de har ikke 40x50 som et alternativ. 

Er det noen som har erfaring med å printe bilder og putte i ramme? Hva er en grei løsning? (skal ha portrettformat på bildet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt A4 fotopapir og printet bilder i ønsket størrelse selv, men her ser det ut som du trenger større papir, eller må skrive ut over flere A4/A3 ark og lappe sammen selv hvis du skal gjøre det hjemme. Regn med å måtte bytte blekkpatroner under prosjektet hvis det er mye farge i motivet, dette kan bli kostbart.

Lenke til kommentar

Har ikke printer og hadde håpet å slippe å anskaffe meg det selv egentlig. Tror heller ikke det blir så fint om man må "lime sammen" flere A4 ark for å få stort nok. 

Å legge på hvite kanter bildet jeg sender til print er jo absolutt en mulighet! Virker litt unødvendig å måtte gjøre det på den måten da.

Ser JapanPhoto reklamerer med at man kan kjøpe med ramme men finner liksom ikke igjen det valget når jeg begynner å bruke bestillingsverktøyet deres.

Noen som er kjent med kvaliteten på de printede bildene hos JapanPhoto? Originalbildet er 24MP så det burde være greit i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...