Gå til innhold

i5 4460 bottleneck ved kjøp av nytt skjermkort?


chri-ot

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg kunne tenkt meg å oppgradert mitt aldrende gtx 760 til noe litt mer moderne. Sitter for øyeblikket med:
 
Intel Core i5 4460 3,2GHz
Gigabyte GA-H97N-WIFI
8 gb ddr3 ram 
 
Vil dette være en bottleneck med for eksempel 1060 eller 1070, evnt tilsvarende fra AMD?
 
Noen anbefalinger til GPU mens vi først er i gang? Jeg ser at det er omtrent dobbel pris for 1070 kontra 1060.  Kortet vil brukes til litt gaming uten at jeg har så veldig høye krav, men samtidig så er det tilfredstillene å spille på Max. Jeg spiller ikke så veldig mye, og hovedsaklig er spillene jeg spiller nå ofte både 10 og 20 år gamle, i tillegg til litt GTA 5, Rocket League og ymse andre spill i ny og ne. Maskinen skal også brukes til å prototype maskinlæringsalgoritmer så her er mye minne viktig. Videre lanserer vell Nvidia noe nytt snart? Jeg har ingen hast med å oppgradere, så kan det lønne seg å vente? 
 
 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det bottlenecker kommer an på spillet og oppløsning. Du har 4 Haswell kjerner på 3.2Ghz. Da vil det med eks 1070 bottlenecke i cpu intensive spill som Bf1, men ift bruken du oppgir synes jeg 1060 eller 1070 høres greit ut.

Av anbefalinger kan nevnes Msi sine Gaming X kort. Stillegående og god kvalitet.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...