Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen erfaringer med sollyslampe til vekking?

DukeRichelieu

Anbefalte innlegg

Hei!

Var usikker på hvor jeg skulle poste denne, så flytt gjerne denne til et mer passende forum.

Med mørketiden rett rundt hjørnet vurderer jeg nå å gå til innkjøp av en sollyslampe til vekking. For eksempel denne.

Phillips har også en serie med lamper, men de ser ut til å være betydelig svakere.

Noen som har positive erfaringer med dette? Eller er det bortkastet? Hadde en slik lampe for mange år tilbake, men den var noe billig og jeg tror den var ganske svak. Vanskelig å si om den hadde noe effekt slik jeg husker det, men det var i hvert fall ikke ubehagelig å våkne til et opplyst rom.

På forhånd takk! :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg brukte lenge lampe som gradvis auka lyset samt skrudde på ein alarm eller radio då eg skulle vakna og det fungerte fint. I dag har eg gått over til å bruke eit tidsur på nattbordslampen i staden for og droppa alarmen. Eg vaknar av at lyset slår seg på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt en av philips sine wakeup lights i flere år, bortkastet spør du meg. Om du skal ha en, kjøp en av de små modellene.

En av Phillips sine ser ut til å ha en lysstyrke på kun 300 lux, mens den første jeg linket til har 10.000 lux, altså en betydelig forskjell. Mulig det kan være en faktor? 

Mener å ha lest at de bør ha en viss styrke for å ha effekt. :) 

Lenke til kommentar

Jeg lekte meg litt en stund med å ha spotterene i taket slå seg på i takt med vekkerklokka, gradvis økning. Vet ikke hvor mange lux det ble, men effekten var den samme.

Jeg bruker slik lampe for at det er behagelig å våkne i ett lyst rom å slippe "sjokket" man får når man slår på lyset.

Det er like ille å stå opp uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...