PTRN Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hei. Jeg begynner å bli frustrert her nå, skal kjøpe meg ny disk, mest sannsynelig Western Digital, men de har 4 forkortelser jeg ikke forstår.... F. eks. Western Digital Caviar 150 GB IDE - Special Edition 8MB cache WD2500PB Hva står PB, LB, JB og BB får? Blir jo veldig usikker på hva jeg skal bestille.... På forhånd takk! God jul! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) BB er veffal standardmodellen med 2mb cache. JB var betegnelsen de brukte på 120 og 80gb 8mb cache. Mulig de har begynt å bruke PB nå.. Men selve "produktkoden" skal du ikke bry deg så mye om. Det som står før (s-ata/ide 8mb/2mb cache x GB) er det som teller Endret 8. desember 2003 av Loomy Lenke til kommentar
snole Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Mener å ha lest en plass at JB og PB har noe med kulelager/glidelager å gjøre. Men om det er rett vet jeg ikke. Lenke til kommentar
A|3x Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg har lest det før her på forumet, og om jeg hadde vært snill, så hadde jeg søkt for dere, men siden den funksjonen er både spennende og lærerrik, så synes jeg ikke at jeg kan frarøve dere den gleden. Lenke til kommentar
snole Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Forskjellen er: PB = FTP motor (flytende motor)JB = Kulelagemotor Dvs. at PB er den mest stillegående av disse to. Dette er det Komplett support svarte da jeg spurte om det på mail. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Forskjellen er: PB = FTP motor (flytende motor)JB = Kulelagemotor Dvs. at PB er den mest stillegående av disse to. Dette er det Komplett support svarte da jeg spurte om det på mail. Ja, sånn har jeg også forstått det. PB er en oppgradering av JB, begge har 8MB Cache, mens PB har en mer stillegående motor. LB og BB er mainstream-diskene til WD, en av de er 5400rpm mener jeg å tro. PB er nok det beste kjøpet, og har også ligget ca 100 kroner over de andre der jeg har sett Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 BB = 2 MB cache, 7200 RPM Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Forskjellen er: PB = FTP motor (flytende motor)JB = Kulelagemotor Dvs. at PB er den mest stillegående av disse to. Dette er det Komplett support svarte da jeg spurte om det på mail. LoL. Virkelig komplett somskrev det der? Motoren blir vel kalt FDB - Fluid Dynamic Bearing - og er en "versjon" som ikke bråker så mye. FTP har vel ikke så mye å gjøre med HDD. BB = 2MB Cache JB = 8MB Cache PB = 8MB Cache + FDB JD = 8MB Cache S-ATA GD = Raptor Alt dette finner man ut ved å se på utvalget til Komplett i 2 minutter. Edit: Konklusjon: Hvis første bokstaven er B er det 2MB Cache ellers er det 8, og hvis den er G er det 10000RPM. Hvis andre bokstaven er B er det IDE og hvis den er D er det S-ATA. Endret 11. desember 2003 av Nostradamus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå