Gå til innhold

Destiny 2 har allerede slått mega hitten Playerunknown's Battleground

Anbefalte innlegg

Bungie meldte idag at deres spill Destiny 2 har på noen dager allerede klart å slå rekorden med flest antall spillere logget in med hele 1.2 millioner unike spillere. Flere en mega hitten Playerunknown's Battleground på PC.

Personlig synes jeg det er så ekstremt artig å se dommedags profeter og negative kommentarer bli parkert gang på gang. Call of Duty er et ana eksempel med voldsomt mye negativitet. Men igjen som dem fleste andre år så ble Call of Duty: Infinite Warfare det mest selgende spillet i 2106.

Har du kjøpt Destiny 2 enda? Eller venter du på PC versjonen? 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Pubg har rekorden på steam. I konsollmarkedet er slike tall mer vanlig, i alle fall om spillet har Call of Duty i tittelen. Mener jeg las om slike tall helt tilbake i tiden til Black Ops 1, og da bare på X360.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Haha. Det COD surret mener jeg du har dratt frem før. Salgstall betyr ikke det samme som kvalitet. Det motbeviser ikke såkalte dommedags profetier om at et spill er dårlig. Nå kan ikke jeg snakke for alle, men jeg er temmelig sikker på at når folk flest snakker om at spill vil floppe eller bli dårlig så snakker de om kvaliteten på produktet ikke om salgstallene til produktet.  

Videre så er det komisk å sammenligne en early access tittel som kun er på PC mot en AAA tittel fra en meget populær utvikler og en gigantisk utgiver i ryggen som er ute på 2 konsoller.  

Om vi skal fortsette denne morsomme sammenligningen. Finn noen tall fra som viser spiller økning siste 6 måneder i Pubg kontra spiller økning første 6 månedene etter mega hitten Infinite warfare hadde release. :) 

Lenke til kommentar

PUBG er fortsatt i beta fase ja. Og spillet har allerede solgt 10.000.000 kopier og er det mest populære spillet på en av verdens største spill plattform Steam.

En kan selvfølgelig ikke måle antall solgte kopier opp mot kvaliteten på et spill. Poenget mitt som første post burde poengtere godt nok er at negativitet og kritikk i sosiale medier har liten påvirkning i det store bildet på hva spillere mener og ender opp med å kjøpe.

Dere har sikkert flere eksempler en COD. Spill som dere ser endel negative vinklede artikler og kommentar felter med overveldende negativitet. For så at spillet ofte får bra anmeldelser og selger langt over hva all denne negativiteten skulle tilsi om denne negativiteten representere spillere i det store bildet.

Jeg bruker ofte Call of Duty som eksempel på dette da det er en spill serie som kommer hvert år. Hatet til endel av spill samfunnet er stort. Men år på år så viser spillere at dem vil ha mer av serien å sender spillet til topp listen over mest solgte spill det året.

Call of Duty: Infinite Warfare som er det siste i serien er et perfekt eksempel. For dem av oss som har interesse for serien så husker dere sikkert den overveldende negativiteten det spillet hadde opp til lansering. Traileren på YouTube ble vel en av tidenes med nedstemte trailere?

Men Infinite Warfare ble det mest selgende spillet i 2016. 

Selv så mener jeg at spillere dem selv er denne fantastiske hobbien sin største fiende. Troll og hatere som sprer galle i sosiale medier. Ikke misforstå meg. Kritikk hvor kritikk er verdig. Men dere har garantert alle sett hvor jævlig folk oppfører seg med noe som skal være gøy og mange av oss kaller for en hobby og lidenskap. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...