Gå til innhold

Ny landeveissykkel til nybegynneren!


Loppelua

Anbefalte innlegg

God kveld alle sammen, 

 

Sitter her i jungelen av komponenter, merker og prisklasser i jakten på en landeveissykkel, og denne jungelen er virkelig uoversiktlig. Så velger å snu meg mot folk som har vesentlig mer peil enn meg på dette området. 

Saken er egentlig så enkel at jeg har fått det for meg at landeveissykkel er stas, og da trenger man en sykkel. 

 

Tenker budsjett fra 6-12000 alt etter hva dere mener kan gi mest "bang for the buck". (I disse tilbuds-dager håper jeg på et kupp!)

Har til nå sett meg frem til disse: 

Mye av grunnen til at jeg nevner akkurat disse er at de finnes i butikker i nærheten av meg (Vil gjerne prøve sykkelen selv), og er ute til salg. 

 

Ser også at XXL har sykler inne til salg i disse dager. Men har forstått det slik at Tiagra/Tektro ikke er det heiteste på markedet? Tenker da på "White CX PRO 17" til 6999,- i kundeavisen. 

 

 

All hjelp settes pris på :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Har du syklet på landeveissykkel før? Er du komfortabel med vanligvis mye mer aggressiv geometri enn f.eks grusbanker/eventyrsykkel vil ha? Sistnevnte type har også ofte skivebrems og mulighet for bredere dekk.

Eventyrsykkel? Er det adventure du har oversatt til eventyr?

Lenke til kommentar

Har du syklet på landeveissykkel før? Er du komfortabel med vanligvis mye mer aggressiv geometri enn f.eks grusbanker/eventyrsykkel vil ha? Sistnevnte type har også ofte skivebrems og mulighet for bredere dekk.

Meget lite erfaring. Så hva jeg er komfortabel med eller ei blir vanskelig å svare på. Men trolig vil det være bedre med noe som er tilnærmet likt som hybrid/terreng? 

Lenke til kommentar

 

Har du syklet på landeveissykkel før? Er du komfortabel med vanligvis mye mer aggressiv geometri enn f.eks grusbanker/eventyrsykkel vil ha? Sistnevnte type har også ofte skivebrems og mulighet for bredere dekk.

Eventyrsykkel? Er det adventure du har oversatt til eventyr?
I utgangspunktet er det ikke jeg som har gjort oversettelsen, den har jeg sett blitt brukt i sykkelartikler og andre fora tidligere. Men siden adventure jo faktisk betyr eventyr synes jeg det var en morsom og passende beskrivelse av sykkeltypen.

 

Er du uenig i oversettelsen?

Lenke til kommentar

Forslag til ts:

36c09746c2ef1ee54fb0438edf242.jpg

https://www.canyon.com/en-no/road/inflite/inflite-al-9-0-s.html

 

På tilbud til 11600. (pluss frakt)

 

Gode muligheter for skjermfester, flaskeholdere og litt mer avslappet geometri enn ren landeveissykkel og plass til bredere dekk om du skumme finne på å sykle grusveger.

Det er 11600 pluss frakt OG (ikke minst) moms på 25%. Med andre ord blir norsk pris 11.600 * 1.25 = 14.500
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Har du syklet på landeveissykkel før? Er du komfortabel med vanligvis mye mer aggressiv geometri enn f.eks grusbanker/eventyrsykkel vil ha? Sistnevnte type har også ofte skivebrems og mulighet for bredere dekk.

Eventyrsykkel? Er det adventure du har oversatt til eventyr?
I utgangspunktet er det ikke jeg som har gjort oversettelsen, den har jeg sett blitt brukt i sykkelartikler og andre fora tidligere. Men siden adventure jo faktisk betyr eventyr synes jeg det var en morsom og passende beskrivelse av sykkeltypen.

 

Er du uenig i oversettelsen?

 

Selvsagt, da en adverture sykkel oversettes til en opplevelses sykkel. Farytale er eventyr.

Lenke til kommentar

Selvsagt, da en adverture sykkel oversettes til en opplevelses sykkel. Farytale er eventyr.

 

 

 

 

 

 

Ok, da bestemmer du tydeligvis at adventure ikke kan oversettes til eventyr.

 

Til trådstarter: ser at forslaget mitt ble noe over budsjett (ca 15k ferdig levert), men lar den stå uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Selvsagt, da en adverture sykkel oversettes til en opplevelses sykkel. Farytale er eventyr.

 

 

 

 

 

 

Ok, da bestemmer du tydeligvis at adventure ikke kan oversettes til eventyr.

 

Til trådstarter: ser at forslaget mitt ble noe over budsjett (ca 15k ferdig levert), men lar den stå uansett.

 

Ikke jeg som bestemmer hva som er hva i språket, men oversetter folk feil, så bør de bli korrigert.

Lenke til kommentar

 

 

Selvsagt, da en adverture sykkel oversettes til en opplevelses sykkel. Farytale er eventyr.

 

 

 

 

 

Ok, da bestemmer du tydeligvis at adventure ikke kan oversettes til eventyr.

 

Til trådstarter: ser at forslaget mitt ble noe over budsjett (ca 15k ferdig levert), men lar den stå uansett.

Ikke jeg som bestemmer hva som er hva i språket, men oversetter folk feil, så bør de bli korrigert.
Skal du først korrigere, bør du henvise til kilder, og ikke komme med en påstand. Tre oversettere jeg har sjekket med sier at adventure = eventyr, hvorav den ene sidestiller det med opplevelse.

 

Edit: la til kilde

http://www.tritrans.net/cgibin/translateno.cgi?spraak=Engelsk&Fra=Adventure+&button=Oversett%21

Endret av Minus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

 

Selvsagt, da en adverture sykkel oversettes til en opplevelses sykkel. Farytale er eventyr.

 

 

 

 

Ok, da bestemmer du tydeligvis at adventure ikke kan oversettes til eventyr.

 

Til trådstarter: ser at forslaget mitt ble noe over budsjett (ca 15k ferdig levert), men lar den stå uansett.

Ikke jeg som bestemmer hva som er hva i språket, men oversetter folk feil, så bør de bli korrigert.

Skal du først korrigere, bør du henvise til kilder, og ikke komme med en påstand. Tre oversettere jeg har sjekket med sier at adventure = eventyr, hvorav den ene sidestiller det med opplevelse.

 

Facepalm!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...