Gjest [email protected] Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Men lavere oljepris vil gjøre tabber mer synlige., skriver ansvarlig redaktør Jan M. Moberg.Å gjøre feil er menneskelig - spesielt i regneark Lenke til kommentar
Rune Bergtun Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Er enig med at det er menneskelig å feile i et regneark og at man ikke legger merke til feilen med det første. Men her er regnefeilen så stor og tiden som gikk til dette ble oppdaget ganske lang. Regner ikke med at politikere kunne evne å finne denne feilen, men som du sier. Noen basis kunnskap om oljeproduksjon. En kan vel trygt si at kvalitetssikring eller en kontroll på dette regnskapet ikke ble tatt før en la fram denne kalkylen. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Politikerne skal bare lese tall og tekst, det er ikke deres jobb å finne feil. Når det er sagt så burde det være en del av jobben, med andre ord så burde en politiker ha en viss grad av kompetanse innenfor området han eller hun jobber. Det er i grunn litt trist at det er så få (Les; Ingen) krav til politikerne. Lenke til kommentar
G Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 (endret) Hvorfor spesiellt i regneark? I trafikkbildet også. I tekstredigeringsverktøyer, med mange flere steder.. Jeg er flink, men produserer noen skriveleifer jeg også. Pun, til overskrift. (pun er et engelsk ord). Endret 10. september 2017 av G Lenke til kommentar
Gjest [email protected] Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Hvorfor spesiellt i regneark? I trafikkbildet også. I tekstredigeringsverktøyer, med mange flere steder.. Jeg er flink, men produserer noen skriveleifer jeg også. Pun, til overskrift. (pun er et engelsk ord). Det er sant! Utfordringen er at feilene kan være så vanskelige å oppdage i regneark. I hvert fall lettere enn i Word eller andre verktøy. vh Jan M M Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 Det er menneskelig å feile, men så store feil bør bli fanget opp. AtW Lenke til kommentar
QCDDDENF Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Det er menneskelig å feile, det er derfor man har noe som heter kvalitetssikring og sjekking av hverandres arbeid...... 1 Lenke til kommentar
N0RH8GEU Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 De fleste som beskriver oljealderens død, forutsetter at de millioner av mennesker som aldri har brukt en dråpe olje og må lage bål for å koke maten sin, fortsatt skal synes at det er greit. Lenke til kommentar
Hallvard The Horrible Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Hvorfor spesiellt i regneark? Google "spreadsheet hell". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå