TheSnidr Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Ny leilighet, utleier har fikset Bredbånd 60 fra NextGenTel. Her loves 40 - 90 Mbps nedlasting og 10 - 30 Mbps opplasting. Under bruk er nettet derimot ekstremt tregt, selv med internettkabel plugget i. Speedtest.net viser nedlasting på 2.90Mbps og opplasting på 1.08Mbps. Dette er helt ubrukelig. Hva kan gjøres? Hvordan kan det være så stort sprik mellom det som loves og de faktiske tilstandene? Hilsen frustrert og internett-avhengig kar. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Det er antagelig leverandøren som ikke leverer så du får bare si ifra at huseier får ta en telefon til dem. Vet ikke helt hva du mener med rettigheter, men man har krav om å få den tjenesten man betaler for. Når det kommer til huseier så har du ingen rettigheter så sant ikke hastighet på nettet er spesifisert i leiekontrakten. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Kanskje utleier struper hastigheten til din leilighet slik at han får 95% av kapasiteten for seg selv? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Kan det hende at utleier deler nettet med deg, TS? Ellers må du riktignok be utleier snakke med NGT om å utbedre hastighetene. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Har samme problemet med fibernett fra Canal Digital. Betaler for 30/30 og skal i teorien være på 3-måneders prøvetid på 60/60. Får 5mbps nedlasting. Fem! Teller på knappene om jeg skal ta med balltre og gå på et aldri så lite kundebesøk til hovedkontoret deres. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Har samme problemet med fibernett fra Canal Digital. Betaler for 30/30 og skal i teorien være på 3-måneders prøvetid på 60/60. Får 5mbps nedlasting. Fem! Teller på knappene om jeg skal ta med balltre og gå på et aldri så lite kundebesøk til hovedkontoret deres. Anmoder om at du skipper balltreet og heller går til dialog. De er nok medgjørlige så fort du purrer på dem. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Brukte godt over en halvtime på telefonen i går på å forklare dem at når deres driftsplaner sier at vi skal få fiber i 2019 mens de faktisk kom og koblet opp forrige måned så er det mest sannsynlig deres systemer det er rot i, og ikke vi som har gått rundt og innbilt oss at vi har hatt bredbånd de siste fem ukene. Fikk ordnet det til slutt, men det var temmelig surrealistisk til tider å måtte argumenter for at jeg stod og så på utstyr som de hardnakket påstod ikke faktisk eksisterte. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 ...Og enden på visa er selvfølgelig at jeg får 130 kroner ekstra på telefonregningen på grunn av forhold som utelukkende skyldes deres egen rablende inkompetanse. Og ja, det koster like mye å stå i køen som det koster å snakke med en kundebehandler. (Og gjør nesten samme nytten også.) Mon tro om jeg ikke skal prøve å finne det balltreet igjen likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå