Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

unngå skolens proxy server?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spøk. GPRS + laptop? :D

Det blir billig og raskt :thumbdown:

Selv bruker jeg laptop. Jeg kobler den til internett, men kan ikke få tilgang til nettverket. Derimot får jeg internett med full hastighet, uten begrensninger på hverken hastighet eller tilgang. 8 mbps er det totalt inn på skolen. Noe brukes til annet, men har fått mellom 3 og 5mbps når jeg har lastet ned filer fra nettet :thumbs:

btw, grunnkurs, vidergående jeg går i.

Har du prøvd å koble opp en bærbar?

Lenke til kommentar
# /usr/local/etc/rc.d/apache.sh start

Syntax error on line 593 of /usr/local/apache/conf/httpd.conf:

Cannot load /usr/local/lib/libssl.so into server: /usr/local/lib/libssl.so: Undefined symbol "X509_free"

/usr/local/etc/rc.d/apache.sh start: httpd could not be started

får denne feilmeldingen når jeg prøver å starte apache med ssl!? noen som vet hva som er feil?

Lenke til kommentar

På skolen min så var det en gateway some proxy maskina kopla seg på, alts, om du finner ip'en til gateway og setter den i manuelle instillinger så går du totalt om proxy. var vertfall slik på min gamle skole, men så snill og grei gutt som jeg var så fikk jeg selvfølgelig vite om dette på den redelige måten av netverks administrator :p

Er ikke sikkert det er gjort så simpelt på skoln din, men å kjøre en liten lan scan for å titte etter en gateway kunne vore verdt eit forsøk?

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Har ikke giddet å lese alt som står her (vet ikke om spm er besvart)

Men hvis ikke:

Åpne startmenyen --> Kjør --> skriv inn: cmd å trykk enter --> (hvis du skal inn på google.com skriver du : ping google.com (OBS! ikke www.google.com, bare google.com)

du får opp en ip-adresse

skriv inn denne ip-adressen der du skriver inn url på internett.

og simsalabim du er inne.

Hvis dette var uklart kan du bare sende meg en pm.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...