Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 (endret) Igår så jeg IT. Jeg har ikke noe forhold til boka, men så tv-filmen for et par år siden og Tim Curry var en skummel Pennywise. Derfor hadde jeg forveninger da jeg gikk inn i kinosalen. Bill Skarsgårds Pennywise var skummel, men sminken og kostymet matchet ikke Currys grøssfaktor. Det nye IT ser ut som en eldgammel klovn eller porselensdukke, og det blir feil, IT er ikke den udødelige klovnen, IT er faktisk en space spider. Currys kostyme virket som noe IT ville kopiert da barn likte klovner og IT måtte finne nytt gear. Derfor liker jeg bedre det gamle kostymet. Filmen hadde flotte setpieces: byen, elva og Pennywises hideout. Scenene jeg husker best er samtalen mellom Pennywise og Georgie, Pennywise som hopper ut av lysbildefremviseren og Sirkusdansen for Bev. Særlig denne scenen tenkte jeg en del på fordi Sirkusdansen avslører IT som rovdyret. Gjennom filmen forsøker Pennywise å skremme The Loosers Club. Han bruker alle triksene i boka men lykkes bare delvis og Sirkusdansen det sultende rovdyret siste byks. Dansen var hans "første" lokkemiddel som Pennywise The Dancing Clown, det funkgerte kanskje før, men istedet blir det absurd og komisk, enn skremmende, og Bev virket lite brydd og mer opptatt av å rømme enn å vær redd. Og det er det. Et skummelt gjensyn med Pennywise, IT er like mye en grøsser som det er en fortelling om gledene og nedturene ved å vokse opp. Vi var nok et ungt publikum fordi ingen tok Molly Ringwald referansen. Nå er jeg nysgjerrig på å høre hva dere syntes om filmen. Endret 16. september 2017 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
SeattleSlew Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Så den igår og likte den. Dette er en nyinnspilning tross alt, og NOE forskjell fra originalen må vi ha. It skremte meg som barn men som voksen er den bare litt creepy. Barn i dag er mer herdet, så jeg synes det passet bra med en skumlere klovn og mer grafiske scener. Jeg synes det ble en fin måte å introdusere ett yngre publikum for It på. Gleder meg til Chapter ll. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 (endret) The Quarry var en morsom og fin scene, f.eks øyeblikket Beverly hopper først og Richie roper: what the fuck! Endret 17. september 2017 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Og orgien Lenke til kommentar
Janzen Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Så Blade Runner her om dagen, og jeg var meget skuffet. Historien var bra, skuespillet spot-on. Men det var så ufattelig kjedelig. Det jeg tror gjorde denne filmen så gruelig kjedelig var vel musikken, eller, mangel på musikk. "BVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV"Det er ikke musikk. Fått 6'er her og der, men personlig så gir jeg den en 1. Første filmen siden... Vet ikke, jeg hadde lyst til å forlate pga. kjedsomhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå