Gå til innhold

Satt og frøys: Da lagde Simen en Slack-bot som logger temperaturen på kontoret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig så liker jeg bedre og bruke Arduino eller ESP32\ESP8266 for sånne prosjekter.

Billigere en raspberry og med ESP32\ESP8266 så får du en protoboard som inneholder wifi og kan sende infomasjon til en mqtt broker som igjen kan brukes for andre ting.

Betalte rundt 70kr for en esp8266 og en jord fukt sensor som jeg bruker for å gi meg beskjed at det er på tide å vanne plantene mine

• Liker 4
Lenke til kommentar

Personlig så liker jeg bedre og bruke Arduino eller ESP32\ESP8266 for sånne prosjekter.

Billigere en raspberry og med ESP32\ESP8266 så får du en protoboard som inneholder wifi og kan sende infomasjon til en mqtt broker som igjen kan brukes for andre ting.

Betalte rundt 70kr for en esp8266 og en jord fukt sensor som jeg bruker for å gi meg beskjed at det er på tide å vanne plantene mine

Har du modellnummer på denne sensoren? Eventuelt Ebay søk? :-)

Lenke til kommentar

Leve latskapen :)

Kreative løsninger for å forenkle hverdagen kan vi like.

10/10

Lenke til kommentar

Jeg har samme løsningen selv, med ESP8266 og en BME280 som sender til en MQTT broker som med Nodered konverterer data og poster til Loxone smarthuset mitt.

Hvilken jord fukt sensor bruker du? De jeg finner er bare analoge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...