I16 Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Heisann godtfolk. Da begynner det å bli på tide å oppgradere mitt aldrende Radeon R9 280. Dette er altså ikke 280x versjonen. Kortet holder seg bra med litt overklokking, men det må jo nesten konstant gå på max for å henge med, og det medfører enormt mye støy. Viftene er støvfrie, det har hatt et høyt støynivå siden dag 1 når jeg kjører det på maks. Så da lurer jeg på - hva skal jeg oppgradere til? Jeg har tenkt å bruke under 2000kr på nytt skjermkort, og trenger noe om yter bedre, men nesten viktigst er at det støyer mindre. Jeg kan fint kjøpe brukt. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 For under 2000 får du et skjermkort som yter så og si likt med R9 280, f.eks 1050. Det å bruke under 2000 når du har ett R9 280 blir så og si å kaste penger ut av lufta. Slik jeg ser det har du to valg: 1) sSru ned innstillingene litt og behold det skjermkortet du har i dag. Eller 2) Skru opp budsjettet ditt, slik at du iværtfall får råd til GTX 1060 eller tilsvarende. Disse kortene koster ikke mye over 2000, men du får mye mer igjen for det. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 (endret) Om spillene du spiller støtter crossfire kan du jo bare kjøpe enda ett brukt 280x for en 3-500kr og få nesten dobbel ytelse. Da vil ikke kortet være like belastet. Eller kjøpe en billig cpu vannkjøler til 300kr å slenge på så blir det helt stille. Endret 9. september 2017 av Complexity Lenke til kommentar
I16 Skrevet 9. september 2017 Forfatter Del Skrevet 9. september 2017 Nesten litt skuffende at ikke teknologien har blitt billigere... Crossfire er ikke aktuelt da jeg ikke har plass på hovedkortet eller har lyst til å knote med det. Hvis jeg øker budsjettet til 3000, blir det da GTX1060 som blir ideelt? Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Nesten litt skuffende at ikke teknologien har blitt billigere... Crossfire er ikke aktuelt da jeg ikke har plass på hovedkortet eller har lyst til å knote med det. Hvis jeg øker budsjettet til 3000, blir det da GTX1060 som blir ideelt? hehe, stort sett det meste av pc deler er i prisøkning, må nok hvertfal ut med en ekstra tusenlapp for at du får en god oppgradering. Vet ikke hvor mye du spiller, men vis du spiller en del så vil jeg virkelig anbefale å få ordnet et godt skjermkort, minst (1060 eller RX 570) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå