Gå til innhold

Hva gjør man når fastlåst på "Getting Windows Ready" ?

G

Anbefalte innlegg

Har forsøkt innstallere en tredjeparts driver. Også ingenting skjedde i Windows 10, så jeg tenkte at kanskje det var av typen som krever omstart.

Så det gjorde jeg, og den fikset alle Windows 10 plastelapper i går, og jeg innstallerte en Windows defender patch i dag.

Så det skulle ikke ligge noen Microsoft plasterlapper i køen. Så dette er nok et forsøk fra Windows 10 på å spise en uspiselig tredjeparts usignert driver.

Hva gjør man når man kun kommer til bildet: "Getting Windows Ready. Don't turn computer off" ?

Den kommer jo aldri noen vei, selv om den får en time til å kose seg med fiks-fakset sitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, har fått til å reboote. Gikk fint.

Satte inn Windows foreslåtte driver når feilsøking ble utført i Device Manager på driver i etterkant. Men får kun USB thumb drives til å fungere, og USB 3.0 HDD vil ikke fungere.

Kanskje den ikke får nok strøm gjennom ExpressCard 54-porten. Er sånn ebay-mikkmakk jeg kjøpte for en rimelig penge. Bilde av den øverst på Google Images:

https://www.google.no/search?q=fresco+3+port+usb+3.0

Men jeg skjønner ikke hvordan en skal mate den med strøm. Skal en måtte mikke med å koble inn en USB 3.0 A-hannkontakt i det ene ExpressCard-kontakten for å mate Hub-rekken med strøm til HDD-er?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...