G Skrevet 8. september 2017 Rapporter Del Skrevet 8. september 2017 Har forsøkt innstallere en tredjeparts driver. Også ingenting skjedde i Windows 10, så jeg tenkte at kanskje det var av typen som krever omstart. Så det gjorde jeg, og den fikset alle Windows 10 plastelapper i går, og jeg innstallerte en Windows defender patch i dag. Så det skulle ikke ligge noen Microsoft plasterlapper i køen. Så dette er nok et forsøk fra Windows 10 på å spise en uspiselig tredjeparts usignert driver. Hva gjør man når man kun kommer til bildet: "Getting Windows Ready. Don't turn computer off" ? Den kommer jo aldri noen vei, selv om den får en time til å kose seg med fiks-fakset sitt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. september 2017 Rapporter Del Skrevet 8. september 2017 Skrur den av med knappen? Lenke til kommentar
G Skrevet 8. september 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. september 2017 Og, skal man drite i "Don't turn off computer" i dette tilfellet? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. september 2017 Rapporter Del Skrevet 8. september 2017 (endret) Ja, man har ikke noe valg hvis den faktisk har hengt seg opp. Bare hold inne knappen i 7 sekunder. Endret 8. september 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
G Skrevet 8. september 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. september 2017 Må en rydde opp etterpå på en eller annen slavisk og fornuftig måte, eller vil Windows kanskje funke etter slike tredjeparts usignerte driver forsøksinnstallasjoner? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. september 2017 Rapporter Del Skrevet 8. september 2017 Får du samme problemet hver gang du avslutter PCen? Lenke til kommentar
G Skrevet 8. september 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. september 2017 (endret) Ok, har fått til å reboote. Gikk fint. Satte inn Windows foreslåtte driver når feilsøking ble utført i Device Manager på driver i etterkant. Men får kun USB thumb drives til å fungere, og USB 3.0 HDD vil ikke fungere. Kanskje den ikke får nok strøm gjennom ExpressCard 54-porten. Er sånn ebay-mikkmakk jeg kjøpte for en rimelig penge. Bilde av den øverst på Google Images: https://www.google.no/search?q=fresco+3+port+usb+3.0 Men jeg skjønner ikke hvordan en skal mate den med strøm. Skal en måtte mikke med å koble inn en USB 3.0 A-hannkontakt i det ene ExpressCard-kontakten for å mate Hub-rekken med strøm til HDD-er? Endret 8. september 2017 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå