Gå til innhold

Grensejegeren ved GSV - Garnisonen i Sør-Varanger


Albinomaur

Anbefalte innlegg

Hei!

Var på sesjon del 2 i går, med tipp-topp resultater. Jeg har tenkt litt på å bli grensejeger, så jeg ble plassert i Hæren på garnisonen ved Sør-Varanger.

 

Er det noen her som har gått denne retningen? Hvordan var det? Hva lærte du? Var det verdt det? Negative og postitive ting? 

 

Takker for svar!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei, skal selv på sesjon 2 denne måneden og planlegger å ønske meg til garnisonen i Sør-Varanger. Hadde vært interresant hvis du kunne gitt en liten beskrivelse av hva som skjedde på sesjonen og om det er noe jeg burde fokusere ekstra på for å øke sjansene for å bli sendt til Sør-Varanger.

 

Håper vi sees på grensen!

Lenke til kommentar

Hei!

Var på sesjon del 2 i går, med tipp-topp resultater. Jeg har tenkt litt på å bli grensejeger, så jeg ble plassert i Hæren på garnisonen ved Sør-Varanger.

 

Er det noen her som har gått denne retningen? Hvordan var det? Hva lærte du? Var det verdt det? Negative og postitive ting? 

 

Takker for svar!

Vær forberedt på at rekrutten er en av de tøffeste i hæren, med lange dager og mye utdanning og stress. Samtidig får du bli med på ting de færreste noen gang får prøve. I tillegg er det mye skyting, action, og man får sykt mange venner på kort tid. Har du litt "guts" og en god mentalitet er det absolutt noe du kan glede deg til. Bare vær forberedt på at det er mye nytt å sette seg inn i, og at det ikke er helt som forventet de første ukene. Når du har kommet over kneika, og uniformen føles ut som det naturlige klesplagget, blir ting mye bedre.

 

PS: rekrutter er lavere på rangstigen en hunden til Ola Nordmann ;) så ikke bli helt satt ut når befalet svarer på alle spørsmålene dine som om du er en idiot. De setter en litt tøff standard i starten, og etterhvert så blir stemningen mye bedre

Lenke til kommentar

Takk for svar! Har du selv erfaring fra GSV? Hvis ja, er det en tjeneste du vil anbefale?

Er i GSV ja, og kan absolutt anbefale det! Det er en krevende tjeneste, men det vi driver med er ganske rått. Det er lange dager, mye disipling og struktur, morgenvask hver dag, skyting, trening, øvelser, sanitetsopplæring, stridsteknikk og mye mer jeg ikke kan gå helt i detaljer på. Men om du har litt baller er det noe du ikke vil angre på. Det vi driver med er typisk noe du kan mimre om når du er 40 år og begynner å savne litt spenning og action...

 

Er du motivert, er det bare å kjøre på. Og et par tips: 1- små gleder er store gleder! Eks sjokolade i felt, eller en episode med game of thrones i tv stua med gutta etter en lang dag. 2- ikke tenk lenger frem i tid enn til neste måltid. Om du klare å ha en mentalitet som resetter seg etter hvert måltid, går dagene mye lettere. 3- sist men ikke minst, alltid forvent det verste. Da blir det enten som forventent, eller så blir du positivt overasket Det som knekker de fleste er de som planlegger alt det morsomme de skal gjøre på ettermiddagen( se film, kjøpe burger osv) for så å bli knust når vi holder på så lenge at de kun rekker å pusse tenna før de lmå legge seg.

 

Men følger du noen av disse tipsene, vil det gå helt fint. Helgene er forresten helt fantastiske, og i en tung uke er det bare å tenke at det snart er helg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...