Gå til innhold

Kamptråd - Stoke vs Manchester United


Snikpellik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lett funnet spilleren jeg kan klage på denne sesongen, i påvente av at Fellaini skal slutte å spille bra.

 

Matteo FUCKINGS Darmian. Det er lenge siden jeg har sett en så forbanna udugelig back. Han har jo 0 offensive fibre. Slik vi spiller nå så vandrer miki og Rashford inn i midten. Da må backene opp å skape bredde. Valencia herjer jo på høyre siden, mens Darmian knapt er å se rettvendt over midten. Når han i tillegg glipper så totalt bakover er det bare å si hadebra, takkskalduha, get the fuck out.

 

Forøvrig scorer vi på den første corneren som vi faktisk slår inn istedenfor å fucke rundt ute på sia. Vi har en gjeng med mørke kjemper i boksen, sving ballen inn!

Ingen vits å hakke på Darmian, og det er det flere grunner til. For det første at han blir spilt ute av posisjon. Han er høyreback og høyrebeint. I Torino var han på høyresiden, og på landslaget er han på høyresiden. I landslagspausen var han Italias bestemann i begge kampene fra høyre vingbackposisjon. Han var den eneste mot Spania som faktisk gjorde en god jobb begge veier på banen.

 

Det andre er måten United spiller på hvor Valencia er den som har instrukser om å bli med opp i angrep mens Miki/Mata går inn i banen. Darmian er den som holder igjen, fordi Rashford/Martial stormer opp (og i tillegg mangler defensive fibre). Ikke ulikt Chelsea under Mourinho med Aspilicueta.

 

Han kan selvfølgelig bli bedre offensivt, men sånn vi spiller nå så er det ingen grunn til å hakke veldig på Darmian. Alle vi hadde innom på venstrebacken forrige sesong fikk også mye kjeft, men en ganske stor del av det er av taktiske årsaker   :)

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Luke Shaw fortsatt er ute i kulden med så dårlige alternativer vi har på venstrebacken er for meg et mysterium.

 

Luke Shaw er ikke ute i kulden. Han er fortsatt på vei tilbake fra langtidsskade og matches forsiktig for å bygge seg opp igjen. Spilte reservelagskamp mot Arsenal for et par dager siden. Han blir nok sannsynligvis å se i ligacupkampen mot Burton. 

 

Et mysterium du tydeligvis ikke har lurt så veldig mye på :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Si hva du vil. Darmian spiller helt likt når han tidligere har spilt på høyreback for oss. Hva han gjør for Italia kunne jeg ikke brydd meg mindre om. 

 

Ja, da har du vel to forskjellige måter å angripe det på - enten å legge en spiller for hat uten å se nærmere på hva som ligger bak eller å se litt sammenhenger og årsaker. Det første er sikkert enklest når du bare ser etter en hakkekylling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...