Truls84 Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Har nylig bygd en threadripper som ser ut til å ha litt seperasjonsangst. Jeg kan kjøre stresstester, programmer, benchmarks og spill uten problemer. Men når maskinen står idle en stund så kræsjer den. Fikk til å observere fenomenet en gang jeg latet som jeg forlot rommet men gjemte meg for å observere pc'n, den utfører det som virker som en hard-reset uten at den vil utføre POST etter det. Jeg trenger bare å trykke på resetknappen for at den skal boot'e opp. Maskinvare: CPU: AMD 1950X Kjøler: NZXT Kraken X62 Mobo: MSI X399 GAMING Pro Carbon AC, WTFBBQ er det med navne på dette hovedkortet. RAM: 4x8GB Corsair Vengence LED 3466c16 (Samsung E-die) Skjermkort: ASUS Strix 1080Ti Lydkort: Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe PSU: Corsair AX1500i OS: Win 10 Pro 64, siste build. Jeg vet ikke om det er noen annen informasjon som kan være relevant? 4 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Bruk teip på webkameraet slik at den ikke ser deg. Sett på en radio sånn at den ikke klarer å høre om den blir observert eller ikke. Bruk bluescreenview for å sjekke om den kræsjer tvert, eller om den først gir blåskjerm. Skru av samtlige strømsparingsfunksjoner og se etter om det hjelper. Se etter oppdaterte drivere manuelt, og legg de inn. Napp vekk unødvendig hardware helt til du står igjen med kun det essensielle. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Eventuelt sjekk hendelsesloggen/event viewer for feilmeldinger/advarsler. Har en liten mistanke om hva det kan være, keep us posted. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 8. september 2017 Forfatter Del Skrevet 8. september 2017 (endret) Jeg er usikker på hvordan man bruker og tyder de overnevnte programmene, men leger med en screenshot fra det jeg tror er den relevante informasjonen fra dem begge. Endret 8. september 2017 av Truls84 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Er mer beskrivende hvis du velger 'General view', samtidig kan du se om det ligger mer under Administrative events / Windows Logs(System). Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 8. september 2017 Forfatter Del Skrevet 8. september 2017 Detter under general view: Ellers så ligger det så masse under Windows Logs/System at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte. Her er det som ligger ved samme timestamp som siste kræsj: Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Mulig at en oppdatering av bios kan hjelpe, hadde lignende problem med min for en stund siden. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Alright, har du installert chipset drivere til hovedkortet? BIOS oppdatering kan potensielt hjelpe også. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 8. september 2017 Forfatter Del Skrevet 8. september 2017 Mulig at en oppdatering av bios kan hjelpe, hadde lignende problem med min for en stund siden. Jeg var på nest siste BIOS(.130), nå er jeg på siste skrik(.140) Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 8. september 2017 Forfatter Del Skrevet 8. september 2017 Alright, har du installert chipset drivere til hovedkortet? BIOS oppdatering kan potensielt hjelpe også. Er på siste driverne og på siste BIOS nå, har akurat flashed til siste BIOS. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Vedvarer problemet fortsatt? Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 8. september 2017 Forfatter Del Skrevet 8. september 2017 Jeg tror vi må gi det litt mer tid før vi kan si om det eleminerte problemet eller ikke. Den har hvertfall ikke låst seg sålangt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Jeg tror vi må gi det litt mer tid før vi kan si om det eleminerte problemet eller ikke. Den har hvertfall ikke låst seg sålangt. Spørs om du har gjemt deg godt nok Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 8. september 2017 Forfatter Del Skrevet 8. september 2017 Jeg tror vi må gi det litt mer tid før vi kan si om det eleminerte problemet eller ikke. Den har hvertfall ikke låst seg sålangt. Spørs om du har gjemt deg godt nok Jeg var ute å hengte opp klær, men kansje maskinen ikke ble ensom da hundene var i sofaen ved siden av den mens jeg tok meg av klesvasken. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 9. september 2017 Forfatter Del Skrevet 9. september 2017 Da har den klart seg fint i hele natt, så kansje det å oppdatere BIOS var alt som skulle til. Tusen takk for hjelpen=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå