Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Faktura sendt på sms, ikke motatt

egen9

Anbefalte innlegg

For en stund siden ba jeg mitt gamle legekontor sende over min journal, til min nye fastlege. Når jeg spurte om de skulle ha noe om dette fikk jeg beskjed at "siden de er digitalt er dette uten kostnad for deg." Nå fikk jeg da for noen dager siden en purring fra samme legekontor, med beskjed om at en faktura ikke var betalt, og at det ble ilagt purregebyr. Når jeg ringer og spør sier de at "fakturaen ble sendt på sms." Riktignok har de riktig telefonnummer, men jeg kan faktisk ikke se å ha fått denne. Har bladd igjennom alle meldingene mine, og søkt, og ser også at det har kommet en melding ifra dem før, riktignok da i januar som påminnelse om en time.

Nå har det seg sånn at de faktisk har lagt på et utrolig høyt purregebyr. Selve regningen var vist på 140kr, men nå er den på litt over tre tusen.. Må jeg virkelig betale dette, da de både sa at det var gratis, OG at jeg ikke har fått fakturaen? Har de noen sak her? For min del kan jeg godt betale de 140, men føler det blir dumt å skulle betale flere tusen når de ikke har sendt regninga.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk snakket med inkassoselskapet nå, og de sa at legekontoret hadde gjort en feil med gebyret, og fjernet faktisk hele sånn at jeg bare måtte betale det orginale beløpet. Så den enorme purringen fjerna seg heldigvis.
Men..de sa jo faktisk at det de skulle gjøre var gratis. Kan de da i ettertid komme og kreve betalt?
Får vel ikke gjort noe med det, da jeg ikke har noen bevis, men synes det er veldig sleipt av dem å bare skulle henvise til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...