torest Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Kleven-familien og de ansatte i Kleven-konsernet er lettet over å få med seg flere industrielle og langsiktige eiere som sikrer videre drift.Hurtigruten og tysk verdensleder på luksusyachter redder Kleven Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Det er en ting Kleven bør ha mer fokus på dersom de skal bli store innen luksusyachter og det er sveisingen av skrogene. Reiser forbi Kleven rett som det er og ser hvor stor forskjell det er på de forskjellige seksjonene. Noen seksjoner ser ganske bra ut mens andre ser ut som de er dradd gjennom en steinrøys. Vi har mye å lære fra andre når det kommer til "finish", noe Idar Ulstein også fikk erfare da han skulle inn i dette segmentet sammen med Brødrene Aa i sin tid. Båten var teknisk OK og satte verdensrekord i fart etter at den var levert, men det ble økonomisk tap da rederen ikke ble fornøyd med "finish". Italienerne har vært flinke med luksusyachter, og det er nærmest umulig å se spantene på skipssiden. Det kan ikke sies om skutesidene til båtene ved Kleven. Lenke til kommentar
G Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Kan ikke slik fikses med litt "sparkel" da, stålplast eller liknende? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Kan ikke slik fikses med litt "sparkel" da, stålplast eller liknende? Hvor er minusknappen. Eller kanskje det var ment som en fredagsspøk! Det var det sikkert! Haha Lenke til kommentar
G Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Ja, var en fredagsspøk. Blir et jæklig tungt skip om alle feil skulle "sparkles" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Det er en ting Kleven bør ha mer fokus på dersom de skal bli store innen luksusyachter og det er sveisingen av skrogene. Reiser forbi Kleven rett som det er og ser hvor stor forskjell det er på de forskjellige seksjonene. Noen seksjoner ser ganske bra ut mens andre ser ut som de er dradd gjennom en steinrøys. Vi har mye å lære fra andre når det kommer til "finish", noe Idar Ulstein også fikk erfare da han skulle inn i dette segmentet sammen med Brødrene Aa i sin tid. Båten var teknisk OK og satte verdensrekord i fart etter at den var levert, men det ble økonomisk tap da rederen ikke ble fornøyd med "finish". Italienerne har vært flinke med luksusyachter, og det er nærmest umulig å se spantene på skipssiden. Det kan ikke sies om skutesidene til båtene ved Kleven. Jeg trodde Kleven syslet med robot-sveisere jeg? Disse bør jo i mitt hode kunne gjør en god jobb? Men det er klart at å gå fra god norsk kvalitet til silkebelagt italiensk finesse er en stor overgang. Litt synd at man mister det gamle, dog. Lenke til kommentar
alfabeta Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Det er en ting Kleven bør ha mer fokus på dersom de skal bli store innen luksusyachter og det er sveisingen av skrogene. Reiser forbi Kleven rett som det er og ser hvor stor forskjell det er på de forskjellige seksjonene. Noen seksjoner ser ganske bra ut mens andre ser ut som de er dradd gjennom en steinrøys. Vi har mye å lære fra andre når det kommer til "finish", noe Idar Ulstein også fikk erfare da han skulle inn i dette segmentet sammen med Brødrene Aa i sin tid. Båten var teknisk OK og satte verdensrekord i fart etter at den var levert, men det ble økonomisk tap da rederen ikke ble fornøyd med "finish". Italienerne har vært flinke med luksusyachter, og det er nærmest umulig å se spantene på skipssiden. Det kan ikke sies om skutesidene til båtene ved Kleven. Skrogene bygd på italienske og tyske verft er igjennom en lang sparklingsprosess før de er ferdige de også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå