Gå til innhold

Kamptråd - Arsenal v Bournemouth

#TeamBenbjo

Anbefalte innlegg

Trodde jeg var ferdig med denne sesongen allerede, men har jaggu klart å gire meg opp til kamp. Utrolig hva landslagspauser gjør med en. Når var sist vi hadde en katastrofe-fri sesong? Like greit å få den unnagjort tidlig. Man kan si mye om Wenger, men han klarer alltid å snu skuta.

Håper forsvarstreeren skrotes. Vi har ikke nok gode (evt gode nok) stoppere, og det blir alt for mye rom på midtbanen. Ramsey er ikke disiplinert nok, og Xhaka ikke mobil nok, til å dekke alt rom. Dessuten ser vi gang på gang at Xhaka står helt uten pasningsalternativer når Ramsey bomber fremover. Få inn Elneny for en av stopperne, så kommer vi til å få mer løpskapasitet og fysikk på midten, samt en spiller som alltid er tilgjengelig for å motta ballen.

Cech

Bellerin - Mustafi - Koscielny - Kolasinac

Ramsey - Xhaka - Elneny

Özil - Lacazette - Alexis

Denne formasjonen er ganske smal med den typen kantspillere, noe som ikke fungerte bra med statiske Giroud som ble veldig isolert på topp, men jeg tror det vil fungere langt bedre med mobile og anvendelige Lacazette. De tre fremste kan rotere fritt.

3-0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wenger komme ikke til å kutte ut 3-backslinjen med det første.

Tipper følgende lag:

Cech

Holding - Koscielny - Monreal

Reiss-Nelson - Xhaka - Ramsey - Bellerin

Ozil - Alexis

Welbeck

Vi spiller aldri bra etter landslagspause og det er fullstendig kaos i klubben over hele linja. Legg til en potte sur Alexis, en Ozil som ikke kunne gitt mindre faen og en Xhaka som gir bort 1-2 mål hver eneste kamp så skjønner man at dette neppe blir 3 poeng. Håper laget kan ta seg litt sammen og få med seg 1 poeng her, men det kommer an på hvordan midtbanen fungerer. I de to kampene i fjor mot Bournemouth ble vi spilt ut av banen og var heldige som tok poeng. Heldigvis for Arsenal så har Bournemouth også hatt en vanskelig start på sesongen. Sluppet inn 5 og bare puttet 1 mål. 

1-1 Koscielny - King

Lenke til kommentar

Du tror Wenger fortsetter med Bellerin ute av posisjon og ingen Lacazette etter det som skjedde sist?

Det ble ganske åpenbart at en midtbane med Xhaka og Ramsey ikke fungerer da Ramsey forsvinner og overlater Xhaka til seg selv mot 2-3 spillere. Så jeg tror og håper Wenger ser at han må ha inn mer der. Da er det å legge over til 4 bak det mest naturlige, og han får da også brukt spillere i sin naturlige posisjoner. Personlig håper jeg vi får en 4-3-1-2 formasjon.  

Cech

Xhaka - Elneny/Coq - Ramsey/ Wilshere

Ozil

Lacazette - Alexis

Sliteseier 2-1

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Cech

Ramsey - Xhaka - Elneny

Özil - Lacazette - Alexis

Jeg liker formasjonen, men vil nok endre litt på posisjonen til enkelte spillere (se nederst)

Wenger komme ikke til å kutte ut 3-backslinjen med det første.

Tipper følgende lag:

Cech

Holding - Koscielny - Monreal

Reiss-Nelson - Xhaka - Ramsey - Bellerin

Ozil - Alexis

Welbeck

Du har kanskje rett. Hvis noe ikke fungerer så er Wenger troende til å forsette med det helt til det engang fungerer. Da Wenger la om til denne formasjonen så uttalte han at den egentlig brøt med hans fotballfilosofi, men staheten til Wenger er sterkere enn enhver filosofi.

Jeg har tidligere vært tilhenger av denne formasjonen, men har nok endret mening etter hvert

Cech

Xhaka - Elneny/Coq - Ramsey/ Wilshere

Ozil

Lacazette - Alexis

Dette er nok den formasjonen og det laguttaket som ligger nærmest det jeg har tenkt på.

Fire bak og tre på midten og Özil inn sentralt i den offensive lagdelen er det jeg har ønsket etter Pool-kampen.

Elneny eller Coq som DM (i en borti mot ren defensiv rolle) der Xhaka og Ramsey/Wilshere får litt friere roller (men med et visst defensivt ansvar) og Özil bort fra kanten og inn i "ballfordeler-rollen" er det jeg i det siste har konkludert med at er det jeg ønsker å se fra Arsenals side.

Jeg frykter dog at Benbjo (formasjonsmessig ) tipper mest korrekt når det gjelder hva Wenger velger. Jeg håper i det minste at Benbjo bommer litt på spillervalgene. Jeg VIL se Kolasinac og Lacazette fra start  :angry:

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...