OHJohansen Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Et av bilhistoriens store ikoner blir elektrisk.Jaguar rister liv i gammel klassiker Lenke til kommentar
ingeh Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Hei Ole. Den bilen de viste på Tech Fest er ingen protoyp eller lignende, men en ekte god gammel E-type de har konvertert hele drivlinjen med elektromotor og batterier. Du vil ikke finne denne i hylla! MEN - Jaguar har sagt at dersom det skulle vise seg stor interesse for dette, vil de vurdere mulig produksjon en gang i fremtiden. Dette er altså en morsom, men en virkelig og sprek restomod bil. :-) 1 Lenke til kommentar
toolate Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 (endret) Strippe sjela til gammel klassiker. Way to go! Endret 8. september 2017 av toolate 4 Lenke til kommentar
Tommy Hove Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Hva med den vidunderlige lyden? Uten den kan du like gjerne levere bilen som brevvekt... Dessuten er lukten av et varmt motorrom sammen med lukten av vinylinteriøret og sigarrøyken essensielt for opplevelsen. Og interiøret er selvfølgelig herpet med carbonfiber, de har vel montert 3-punktseler også... 1 Lenke til kommentar
J_Gagarin Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Bare tull. Det kommer ingen elektrisk E-type. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Hva med den vidunderlige lyden? Elektriske biler er jo pålagt å ha lyd nå! ^^, Ser for meg at denne uten schwär forbrenningsmotor kunne få ganske fantastisk bagasjerom... Foran. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 "Noe av det mest spesielle med konseptet er et avansert ratt. Denne kan bli nøkkelen til bilen, og som samtidig holder styr på alle personlige preferanser og innstillinger. Jaguar tror nemlig det fort kan bli slik at du ikke eier bilen, men kun rattet." Å gå rundt med et medlemskort i lomma, er på grensen til hva folk orker. Helst skal dette være i form av en app. Å da innbille seg at folk skal orke å dra rundt på en slik klump, er da ikke en gang nært å være latterlig. Det er tvert i mot langt forbi total idioti. Og som hintet til over, en app og mobiltilkobling, så kan man laste ned all info til bilen, så får du akkurat det samme. Er man uten dekning, så vil mobilen, NFC og BT være nok til at appen kan laste over det aller meste av denne infoen, foruten kanskje musikk og video man eventuelt ønsker å ha med seg. 1 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Nice. Syns ikke lyden av E-type er så mye å rope hurra for. Det låter ikke flott bare fordi det er gammelt. Jeg har ønsket meg en E-type i tyve år. Syns det er kult når Jaguar gjør det. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Syns ikke lyden av E-type er så mye å rope hurra for. Det låter ikke flott bare fordi det er gammelt. Nei, det låter flott fordi det er en 5.3 liters V12'er med seks doble Weber forgassere ! Rekkesekseren med doble overliggende, som ble brukt på de tidlige modellene, høres ikke så verst ut den heller. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 (endret) Syns ikke lyden av E-type er så mye å rope hurra for. Det låter ikke flott bare fordi det er gammelt. Nei, det låter flott fordi det er en 5.3 liters V12'er med seks doble Weber forgassere ! Rekkesekseren med doble overliggende, som ble brukt på de tidlige modellene, høres ikke så verst ut den heller. V12 kom kun i serie 3, som ser forferdelig ut sammenlignet med den første og andre. Den gamle rekkesekseren har helt generisk lyd. Serie 1, som elvarianten er basert på , er den fineste. Endret 11. september 2017 av Lynxman Lenke til kommentar
espen-9LHI4PES Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 (endret) Til artikkelforfatter: Prismessig er det lite annet å si enn at dette nok blir en bil i den høyere enden av segmentet. Jaguar har meldt at de «antar» at I-Pace blir priset 10-15 prosent høyere enn en F-Pace med tilsvarende motoreffekt og utstyr. Det betyr nok at vi fort snakker nærmere en million kroner for en brukbart utstyrt utgave, muligens noe mindre om de ikke har tatt høyde for at elbiler foreløpig har svært gunstige betingelser i Norge. Her misforstår du vel litt? Uttalelse om pris kommer fra Jaguar sentralt, de uttaler seg neppe om pris i Norge, inkludert avgifter.... Det blir nok en dyr bil, men drøyeste F-pace (utenom S-varianten) koster drøye 600k før avgiter i Norge. Legger man på 10-15% havner man på 700k. Dyr bil, men du skal legge til godt med utstyr før du havner nærmere millionen. Edit: Fikset sitering Endret 11. september 2017 av espen-9LHI4PES Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Hva med den vidunderlige lyden? Uten den kan du like gjerne levere bilen som brevvekt... Dessuten er lukten av et varmt motorrom sammen med lukten av vinylinteriøret og sigarrøyken essensielt for opplevelsen. Og interiøret er selvfølgelig herpet med carbonfiber, de har vel montert 3-punktseler også... Det er kun lyden som er poenget med å kjøpe en Jaguar? Ikke rart de sliter... AtW Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 No joke, jeg kunne ha tenkt meg denne bilen. Satser på at Chevrolet gjør det samme med Corvette Stingray fra 1969. Da blir det kjøp på dagen. Så får jeg bare sette inn et monsteranlegg og fikse lyden digitalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå