CreatureCanis Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg lurer litt på plasseringen til harddiskene mine... Jeg har ett LianLi PC60 kabinnett der brønnen til harddiskene er laget slik at dem blir stående loddrett på siden. Dette var det en som reagerte litt på, så da begynnte jo jeg og lure litt... er det sundt at hardiskene står slik? Annet jeg lurer på er harddisk kjøling. Hvor mye har dette og si for ytelsen...? Noe i hele tatt? Diskene er plassert rett bak front viftene i kabinettet og får i grunnen god nok kjøling men... (2x 80gig WDC) Blir kansje litt vagt dette her men... Lurer litt på og skaffe meg sånnt panel som tar temperatur på forkjellige komponenter inni PCen men... noen som har noe og anbefale der? (ja jeg har vel spørt om det i en annen tråd og tror jeg men... ) Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Dette skal ikke være noe problem. Platene i disken sitter jo dønn fast i disken uansett. Dessuten har jeg hatt det sånn som det i flere måneder, ikke noe problem. En annen ting er jo at Lian Li neppe ville ha lagd det hvis det ikke hadde vært bra for diskene Endret 8. desember 2003 av Pettern800 Lenke til kommentar
MantaRay Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Ikke noe prob med å ha diskene stående, platene sitter fast og dataene er jo lagret magnetisk.... Kjøling på HDD vil nok forlenge levetiden, men ytelsesmessig har det vel ikke så mye å si... Så lenge du har normal luftgjennomstrømning og kun 2 disker skal det strengt tatt ikke være behov for noe kjøling... Lenke til kommentar
snole Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 På mitt Lian Li kabinett fulgte det dessuten med en brakett for å montere diskene "rett" hvis man vil. Men jeg har satt de 2 diskene mine på plass 2 og 4, loddrett. Da får de masse kjøling. (De ble ganske varme i mitt gamle Aopen kabinett). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå