spetter Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 (endret) Trodde at UPS hadde skjerpet seg, men dengang ei neida. Er det andre her også som har negativ erfaring med UPS i nyere tid ? Jeg bestilte en ledger Nano S og betalte for ups express delivery.. Transporten gikk glatt fram til det lokale budet fikk pakken her i Norge. Fikk vite av UPS kundeservice at dem bruker en subcontractor/underleverandør, som er BRING, i distriktet. Jeg sørget selvsagt for å være heime når jeg så på sporing når pakken skulle komme. Ifølge sporing så var pakken på vei fra morgenen av første dagen. Budet kom aldri denne dagen, og jeg ser plutselig at det blir registert i sporing: The receiver was not available at the time of the first delivery attempt. A second attempt will be made. Ringte da inn og klagde og fikk registrert klage. Neste dag, ifølge sporing ble pakken kjørt ut på nytt fra morgenen av. Budet kom aldri heller denne dagen, og igjen ser jeg på sporing: The receiver was not available at the time of the second delivery attempt. A final attempt will be made. Ringte atter en gang inn og klagde og igjen registrert klage. Føler jeg egentlig ikke kommer noen vei med KS. Dagen deretter, tredje dagen. Tredje forsøk ifølge sporing. Pakken ble kjørt ut om morgenen og endelig kom budet kveldstid. og pakken ble registrert som Delivered. Fikk snakket med budet og fikk klarhet i hva som hadde skjedd noe KS (ups) og kjørekontor ikke hadde funnet ut av. Fikk vite dette. Første dagen, budet fikk pakken sent på kvelden og kjørte ikke dermed ut. Mao, sporing helt gal. Andre dagen, budet hadde ikke nok pakker å fylle varebilen med, og dermed kjørte ikke ut. Mao, sporing helt feil. Tredje dagen. Budet starta på runden sin og kjørte ut og leverte pakker. og pakken ble registrert riktig levert. Slik kan det absolutt ikke være. KS sendte flere meldinger til kjørekontoret når jeg klaget. Mitt inntrykk er, KS (ups) og kjørekontoret fikk aldri tak i sjåfør. Jeg betalte for ekspress levering allikevel stoppet pakken opp hos det lokale budet. Jeg fikk med andre ord ikke ekspress levering (3-5 dager etter at pakken ble sendt fra Frankrike) Jeg fikk pakken den 6te dagen. Tredje forsøk ifølge sporing, men i realiteten første forsøk fra Bud. Sendte inn en klage til Ledger via paypal systemet. og ba om å få kompensert verdien mellom vanlig postlevering og ups ekspress levering. Dette godtok Ledger. Med dette svaret. Da er beløpet på vei regner jeg med. Hello, We are sorry that UPS weren't able to deliver on time. It is unfortunately impossible to get compensation for UPS as they did register the first delivery attempt. However, as customer satisfaction is important to us, we are going to accept your refund request. Best regards, Ledger Team Noe jeg reagerer på også er at Ledger ikke kan gjøre noe mot UPS. Fordi, det ifølge sporing er registrert et første delivery attempt. (som er helt feil) Derfor syns jeg det er bra gjort av Ledger å refundere verdien mellom vanlig transport/ekspress Flere som har hatt lignende erfaring ? edit: rettet på skrivefeil Endret 24. september 2017 av spetter 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Tja, jeg fant en ulevert ups pakke på gata i fjor sommer. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Virker som det er litt tilfeldig om ting kommer fram med posten/bring når ting skal leveres og signeres for til privatadresser på dagtid. Har greie erfaringer med FedEx, og dårlige med Posten og TNT. Som regel kan du hente ting senere på dagen på ditt lokale pickup-point. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 8. september 2017 Forfatter Del Skrevet 8. september 2017 (endret) Har grei erfaring med DHL. Dem har også henteskap og trolig hentebod i nabobyen her i distriktet. UPS har ikke dette noe som gjør det i tillegg mer tungvint Edit: ikke akkurat ekspress levering når budet tar og samler opp post før levering. Endret 8. september 2017 av spetter Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Dette er typisk. Ekspress er superprioritert helt til det kommer til siste biten med utlevering i Norge når ikke samme selskapet håndterer hele fraktkjeden. Eneste selskapet som har imponert meg der er FedEx. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 29. september 2017 Forfatter Del Skrevet 29. september 2017 (endret) ventet ei annen pakka som tar en "liten rundttur" att og fram byene før kommer tilbake til "byen igjen" Nordpost Endret 30. september 2017 av spetter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå