opticus Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) hallois, sitter med en hovedkort med intel 443bx chipset, lurte på om noen har noen som helst peiling på hvilken hastighet jeg kan kjøre på cpu på dette kortet. det som står i nå er en piii 500 slot cpu, vil gjerne gi den gamle slitern litt nye krefter uten å bruke så mye penger på det... noen som har tips? har prøvd å finne info hos intel, men jeg skjønner ikke hva de skriver om.. masse forskjellige merkelige spenninger og hastigheter på ting jeg ikke vet hva er for noe Endret 8. desember 2003 av opticus Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Takler sikkert toppmodellen fra Slot-1 serien, altså 1 GHz. Hvor du finner en slik en er heller verre... Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hvilken hovedkortprodusent er det da? Hadde selv et Aopen bx-basert kort en gang i historien, og da var det bare til å sjekke hos Aopen. Er vel ikke Intel selv som har laget selve kortet? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 ibm, men chipset er chipset samme hvem som står bak hovedkortet er ikke toppmodellen 1,3 eller noe a? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) denne feks? med en FCPGA2 -> slot converter selvfølgelig... Endret 8. desember 2003 av opticus Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 ibm, men chipset er chipset samme hvem som står bak hovedkortet er ikke toppmodellen 1,3 eller noe a? Ja vet det Men mye lettere å finne fram på en produsent sine sider da de ofte har egne sider om akkurat dette. Intel er jo litt verre å navigere seg rundt i... Ellers lite hjelp fra meg når det gjelder maks hastighet...tror jeg hadde rundt 1 ghz på min. Leeenge siden... Lenke til kommentar
opticus Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 hau hau... jeg vil ha mere cpu hmmm.. ibm sier faktisk at de ikke supporterer oppgradering, det de sa var faktisk: Takk fro at du kontakter IBM. Din Aptiva ble levert med en PIII 500MHz CPU. IBM støtter ikke CPU oppgraderinger, vg. jfr. vedl, ofisielle IBM uttalelse på dette punktet: IBM does not provide technical support for any processor other than the one shipped with your system. The user is responsible for any third-party processors installed by the user. The warranty does not cover the repair or exchange of a Machine resulting from failure or damage caused by a product for which IBM is not responsible. The warranty does not cover the repair or exchange of a Machine resulting from failure or damage caused by modification of processor speed settings. god reklame for ibm? not! men etter litt mer mailsending med ibm: Bullshit eller ei. IBM støtter ikke CPU oppgarderinger like forbannet! Du kan få et tips. Sjekk hvilket Chipset du har, gå inn på Chipset fabrikantens hjemmeside og finn ut max CPU Chipsettet aksepterer. Dette hjør du på eget ansvar og eventuelle skader på hovedkort eller andre deler må du dekke selv! Det er et Intel 443BX chipset i din Aptiva. Du kan lese det på brikken på hovedkortet. Gå Inn på Intels hjemmeside og søk etter 443BX så skal du finne opplysningene der. men der finnes ei noen opplysninger jeg klarer tolke, både intel og 3com ødela de fine sidene sine for et par år tilbake.. de var veldig fine å søke seg rundt i for support før, men ble bare tull!! takk for hjelp fra dere her, og kom gjerne med mer innspill her, jeg har jo tross alt ikke kommet til mål enda Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Prøv heller og søke på 82440bx. Du har sikkert sett på sørsiden, eller noe sånt. Men husk at en spesifikk modell av et hovedkort som sitter i ferdigbygde maskiner godt kan være modifisert i forhold til standardhovedkortet med samme modellenummer, det vil si at hovedkortet ikke støtter det som egentlig skal være standard. Det er en stor ulempe med ferdigbygde maskiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå