qwerty98 Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Hei, Har tenkt å skifte motor i Subaru imprezaen. Det står nå en EE20 Euro 4 (2010) motor i den. Ser på en brukt motor, men slik jeg har forstått er dette en Euro 5 (Fra Outback 2013). Hvordan er det å bytte over slik? Er det mye som må skiftes rundt? Mvh Joakim Egeland Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Det ser ut til å bli vanskelig. Spar deg hodepine og finn samme motor. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Selv med samme motor så er det sjeldent at det lønner seg å bytte motor privat. Om du bytter motortype i tillegg så må innom Statens Vegvesen å få godkjent bilen din på nytt. Det er ikke nødvendigvis trvielt å få gjennom. I alle fall om motorene yter forskjellig, for da må man fort bytte andre ting i tillegg. Så om du ikke må bytte motor(typ motoren din har havarert) så er mitt tips å la det bli med tanken. Og om den har havarert, selg bilen som delebil og kjøp deg en ny bil i stedet. Lenke til kommentar
qwerty98 Skrevet 11. september 2017 Forfatter Del Skrevet 11. september 2017 Kjøpte bilen for å skifte motor, så lurte mer på generelle spørsmål rundt dette skifte. Finne samme motor er nesten helt klin umulig. Alle disse motorene ryker av å se på de. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Å bytte til en annen motor kan føre til en del ekstra kostnader fordi du plutselig må bytte flere deler I tillegg må du få dette godkjent hos statens vegvesen som kan være en vanskelig oppgave i deg selv. Jeg ville enten latt være å bytte motoren eller ventet til du finner en identisk. Er overhaling av den som i dag sitter i et alternativ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå