Gå til innhold

Billig sykkelrull med mulighet til zwift.


hojohansen

Anbefalte innlegg

Hei, etter ti år uten sykkel har jeg såvidt begynt å rulle igjen. Jeg har vært storrøyker i 20 år, men feirer i dag 300 dager uten noen form for nikotin!

Er overvektig (105kg/176cm). Jeg har syklet fem turer de to siste ukene, ca to mil pr. tur, og jogget noen turer. Ukentlig trener jeg fotball og innebandy, men ønsker å sykle mer. Problemet er at jeg hater regn og vinter. Derfor ser jeg etter en sykkelrulle som kan kobles til zwift.

Som dere forstår så er jeg utrolig amatør i denne sporten så listen på rulle er ikke stor. Men jeg ønsker meg elektronisk motstand.

 

Så billig som mulig..

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Uten å gå veldig opp i prisnivå så er det tre alternativer du må velge mellom. Den billigste varianten er en helt "dum" rulle, som du stiller motstand på manuelt (vanligvis med en hendel på styret) og ingenting overføres digitalt.
Nummer to er de billigste smartrullene, hvor du fremdeles må velge motstand manuelt, men som sender hastighet, tråkkfrekvens, motstand etc. trådløst til mobil/tablet/PC.
Nummer tre er ruller som kommuniserer begge veier, slik at mobil/PC kan velge motstand for deg, ut fra hvordan løypa ser ut (zwift) eller dersom du følger et treningsprogram (zwift, trainerroad etc.).
 
Selv det første alternativet vil kunne fungere med zwift, men da må du ha egen måler for hastighet, tråkkfrekvens etc, som støtter ANT+-overføring. Da vil Zwift bare estimere en wattverdi ut fra hastighet og vekta di. Vil sterkt anbefale å i det minste gå for en billig smartrulle. Satori Smart får du for rett under 2000. Ønsker du toveis-kommunikasjon så må du ut med minst en tusenlapp ekstra, f.eks Flow Smart.

 

Tror ikke det følger ANT+-antenne med Satori-rulla, så det må du kjøpe i tillegg for å kunne koble til pc. Du bør også kjøpe et rulledekk, da vanlige utendørsdekk visstnok slites fortere ut på rulle, og gir nok ikke samme grep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...