ShapeShifter Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Det første PC-spillet jeg runnet var Police Quest 1, og det formet spillpreferansene mine for alltid. Jeg husker fra begynnelsen av 90 tallet knivingen mellom LucasArts og Sierra om hvem som lagde de beste adventurespillene (Easy match: LucasArts har ALLTID rocka shit, med et par hederlige unntak som f.eks Zak McCracken). Butikkvinduene var dekket av Monkey Island 2 - plakater, og alle jeg kjente i spillmiljøene digget point n click. Det lå en del prestisje i å være den første i bydelen som runnet indiana jones and the fate of atlantis, og Lucasarts' SCUMM-system var det beste i verden. De var da. Ikke et vondt ord om RTS og FPS, men er ikke disse sjangrene overrepresentert i dagens spillutvalg? Hvorfor kommer max ett adventurespill pr år? Hvor er det blitt av alle de gamle fansene som formerlig ELSKET denne sjangeren? Hvorfor blir pointnclick-spill automatisk slaktet i alle spillblad? Hva er galt med lineære spill? Før jeg slipper dere til med svar, vil jeg gjerne nevne noen STORE titler for å sette stemningen litt: Day of the Tentacle Sam & Max Hit the Road Indiana Jones & the Fate of Atlantis Grim Fandango (hadde vært dobbelt så kult med SCUMM) Monkey Island 1 & 2 Den Lengste Reisen Leisure Suit Larry - serien Space Quest - serien LOOM (dere er også velkomne til å fullføre denne lista over tidenes beste adventures) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 desidert beste er day of the tentacle :smile: hadde alt, humor :smile: og noen vanskelige things :smile: digger d spillet.. leisure suit larry var litt tøft o. Lenke til kommentar
ShapeShifter Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Day of the Tentacle og Sam & Max har kommet i dualpack til 249,- nå. Tror disse er windowskompatible også. Forresten: Tim Schafer (Monkey Island 2, Day of the Tentacle, SamnMax, Full Throttle, etc) har sluttet i Lucasarts og laget sitt eget firma ved navn Double Fine Productions. En annen gjeng av gamle lucasarts-folk (som jobbet med bl.a Xwing-serien, Day of the Tentacle, SamnMax, Monkey Island-serien, etc) har også brutt ut av firmaet og laget sitt eget, nemlig Infinite Machine. Begge firmaene er i xbox-stallen. Det kuleste av alt er at Infinte Machine har fått lisensen på Sam & Max fra Steve Purcell (som har tegnet MANGE covre for lucasarts), og at de nå jobber med SAM & MAX 2!!! Helt sant! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå