Silje Solstrålen Talmo Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 hei. jeg har sony xperia x nå. før hadde jeg z5 jeg elsker str på compackt variantene men er konfortabel med x og også med xz. premium var altfor gedigen. anyway. hvem av de nye sony skal jeg ta? stor eller liten? hvor mye mer får du for de 1000kr som den store koster?jeg elsker jo de små nette mobilene. jeg klarer ikkr helt å finne forskjellen. ser ay compackten ikke harfull hd sjerm... hvor viktig er det egentlig? ser også at lagringsplassen er liten... 32gb... syns nesten 7000kr er veldig my... Nye Sony har et nytt type kamera hvor det lagrer informasjon fortere, dette gjør at du kan filme i saktefilm.Når Sony lagde dette bestemte de seg for å også bruke en ny type linse, denne gjør at kameraet trekker til seg mere lys. Når de da også gikk ned i piksler så fungerer kameraet mye bedre i mørket enn det gjorde før. Den større har også en hdr skjerm, som skal se litt bedre ut, men om du ikke ser mye på spesifikt hdr innhold så vil du ikke se stor forskjell. 32 GB lagring kan bli lite om du har mange store apper, lagrer netflix filmer, Spotify lister eller lignende. Men man kan alltids bruke et sd kort. Frontkamera er forskjellige, den lille har vidvinkel men mindre piksler, den større er nermere et vanlig. Ellers er de veldig like, den større har kanskje litt bedre byggekvalitet. Bare å velge den du liker best egentlig. kommer det wallet case til dissa to? er helt avhengig av det? jeg vil ha wallet case ikke andre rariteter :-) Lenke til kommentar
Silje Solstrålen Talmo Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 hei. jeg har sony xperia x nå. før hadde jeg z5 jeg elsker str på compackt variantene men er konfortabel med x og også med xz. premium var altfor gedigen. anyway. hvem av de nye sony skal jeg ta? stor eller liten? hvor mye mer får du for de 1000kr som den store koster?jeg elsker jo de små nette mobilene. jeg klarer ikkr helt å finne forskjellen. ser ay compackten ikke harfull hd sjerm... hvor viktig er det egentlig? ser også at lagringsplassen er liten... 32gb... syns nesten 7000kr er veldig my... XZ1 Compact har en veiledende pris på 5490 kroner, ikke nærmere 7000. Så du sparer på sett og vis litt på at den har mindre lagringskapasitet og en dårligere oppløsning på skjermen. den store koster ca 7000 den lille ca 5500kr. så jeg erute etter å spare penger å gå for den billige hvis jeg får mye for penga likavel. var det jeg mente. hva mer får du for den 1000lappen mer liksom. men det har jo han andre svart på så da splrs det om det ikke blir den lille. gidder jo ikke betale mer enn jeg må. håper det blir wallet case å få Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Problemet med Sony er ikke at oppdateringene ikke kommer. Men at de ofte er dårlig laget, slik at ting plutselig slutter å funke, til du får enda en ny oppdatering tre-fire uker senere. Synes Sony er særdeles dårlige til å komme med fungerende oppdateringer. Nå er det da google sine oppdateringer, og siden Sony nå er blant de raskeste til å oppdatere så blir det noen små feil. Ikke helt feil, men heller ikke helt riktig. Google lager oppdateringen, sender den til mobilprodusentene som legger til sitt og endrer det om de skal ha endret. Så oppdateringen kommer fra Sony. Ikke lenge siden jeg leste at Sony-eiere sleit med at WiFi ikke funket og batteriet varte i 3 timer. Det gjaldt forresten bare Sony den gangen. Lenke til kommentar
Marius B. Skotnes Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 hei. jeg har sony xperia x nå. før hadde jeg z5 jeg elsker str på compackt variantene men er konfortabel med x og også med xz. premium var altfor gedigen. anyway. hvem av de nye sony skal jeg ta? stor eller liten? hvor mye mer får du for de 1000kr som den store koster?jeg elsker jo de små nette mobilene. jeg klarer ikkr helt å finne forskjellen. ser ay compackten ikke harfull hd sjerm... hvor viktig er det egentlig? ser også at lagringsplassen er liten... 32gb... syns nesten 7000kr er veldig my... XZ1 Compact har en veiledende pris på 5490 kroner, ikke nærmere 7000. Så du sparer på sett og vis litt på at den har mindre lagringskapasitet og en dårligere oppløsning på skjermen. den store koster ca 7000 den lille ca 5500kr. så jeg erute etter å spare penger å gå for den billige hvis jeg får mye for penga likavel. var det jeg mente. hva mer får du for den 1000lappen mer liksom. men det har jo han andre svart på så da splrs det om det ikke blir den lille. gidder jo ikke betale mer enn jeg må. håper det blir wallet case å få Men den store har 64 GB lagring, så derfor jeg trodde du snakket om compacten. Men man kan jo få på plass et minnekort ja. Sikter meg inn mot compacten selv. Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Problemet med Sony er ikke at oppdateringene ikke kommer. Men at de ofte er dårlig laget, slik at ting plutselig slutter å funke, til du får enda en ny oppdatering tre-fire uker senere. Synes Sony er særdeles dårlige til å komme med fungerende oppdateringer. Har du dokumentasjon på dette? Eller er det basert på egne erfaringer? eller er det noe du har kommet over på diverse seriøse / eventuelt useriøse forum? Sitter nemlig igjen med stikk motsatte opplevelser, og det å kjøpe Sony er fortsatt synonymt med å kjøpe noe som varer for min del. Også for telefoner, selv om Z3 og Z3+ var muligens litt i overkant delikate (jeg hadde bare Z3 av de to, uten nevneverdige problem, men andre hadde det vel verre om man skal tro det som står på nettet..) Men selvsagt, hvordan man bruker det har også mye å si, og skal man f.eks på død og liv ha telefonen i et deksel eller i en mappe så man også rekne med at enkelte funksjoner fungerer dårligere, og varmeutvikling, dårligere antenneforhold osv kan forekomme. 2 Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Problemet med Sony er ikke at oppdateringene ikke kommer. Men at de ofte er dårlig laget, slik at ting plutselig slutter å funke, til du får enda en ny oppdatering tre-fire uker senere. Synes Sony er særdeles dårlige til å komme med fungerende oppdateringer.Nå er det da google sine oppdateringer, og siden Sony nå er blant de raskeste til å oppdatere så blir det noen små feil. Ikke helt feil, men heller ikke helt riktig. Google lager oppdateringen, sender den til mobilprodusentene som legger til sitt og endrer det om de skal ha endret. Så oppdateringen kommer fra Sony. Ikke lenge siden jeg leste at Sony-eiere sleit med at WiFi ikke funket og batteriet varte i 3 timer. Det gjaldt forresten bare Sony den gangen. Nå har det seg også slik at det finnes utrolig mye maskinvare der ute, så å håpe at Google sin versjon skal fungere perfekt på alle... Men Sony har faktisk forandret seg, de er nå en av utviklerne bak Android (sender masse av oppdateringer til Google) og er blant de første til å oppdatere. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Problemet med Sony er ikke at oppdateringene ikke kommer. Men at de ofte er dårlig laget, slik at ting plutselig slutter å funke, til du får enda en ny oppdatering tre-fire uker senere. Synes Sony er særdeles dårlige til å komme med fungerende oppdateringer.Nå er det da google sine oppdateringer, og siden Sony nå er blant de raskeste til å oppdatere så blir det noen små feil. Ikke helt feil, men heller ikke helt riktig. Google lager oppdateringen, sender den til mobilprodusentene som legger til sitt og endrer det om de skal ha endret. Så oppdateringen kommer fra Sony. Ikke lenge siden jeg leste at Sony-eiere sleit med at WiFi ikke funket og batteriet varte i 3 timer. Det gjaldt forresten bare Sony den gangen. Nå har det seg også slik at det finnes utrolig mye maskinvare der ute, så å håpe at Google sin versjon skal fungere perfekt på alle... Men Sony har faktisk forandret seg, de er nå en av utviklerne bak Android (sender masse av oppdateringer til Google) og er blant de første til å oppdatere. Men det er jo derfor Sony skal gjøre ferdig oppdateringen til sine telefoner. Det burde de klare å få til, uten at det blir masse feil. De fleste andre klarer det. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 (endret) Google sliter selv med oppdateringer av Android til sine egne mobiler. De hadde så mye feil og kritiske bugs at de måtte trekke tilbake 7.1-oppgraderingen til Nexus 6 to ganger. Endret 9. september 2017 av Frobe Lenke til kommentar
Djz Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Tviler på den koster 6800kr noensinne . Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 (endret) Stemmer dette med inkludert headsett ? Finner absolutt ikke noe når jeg søker på MDR-900NC ?? Telenor forhåndselger nå XZ1 med headsett-bundle til kr 6899, men de har ikke Compact med bundle : https://nettbutikk.telenor.no/mobil/sony-xperia-xz1/?vid=5666 Spaceworld selger bundlen til kr 6790 uten abonnement: https://swsg.no/sony-xperia-xz1-black Endret 14. september 2017 av Frobe Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 I dag ser det ut som de fleste kjedene har begynt å forhåndselge XZ1 med en blå MDR-900NC. Her er en liste med linker til 8 nettbutikker i Norge: https://www.sonymobile.com/no/promotions/pre-order/ Tilbudet i Norge gjelder kun XZ1 og ikke XZ1 Compact. Dermed blir Compakt den dyreste utgaven av XZ1, der man får minst for pengene... Jeg vil derfor vente til Compact faller i pris, eller det kommer en konkurrerende mobil. Lenke til kommentar
isalbu Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Utrolig synd at de har valgt å bundle bare XZ1 og ikke Compact. Hadde nok gått for Compact hvis begge eller ingen av modellene hadde bundle, men når bare XZ1 har blir Compact dealen for dårlig. Blir nok å vente her også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg