Gå til innhold

Uønskede artistbilder i musikk-appen iPhone iOS

ozone

Anbefalte innlegg

Jeg er litt gammeldags, og liker å ha musikken min i form av mp3 lokalt på mobilen.

(Fordi jeg går mye tur i fjellheimen uten dekning, og for å unngå å til stadighet miste låter fordi plateselskap og streamingselskap ikke blir enig om betingelser osv.)

Men problemet mitt er at når jeg laster over albumene mine til min iPhone 6 med iTunes fra en Mac Mini (ca. 200 artister/1000 album/6000 låter),

så vises de fleste artistene på telefonen med bilder som ikke er et av coverene!

Alle albumene har riktig coverbilde og ID3 info i utgangspunktet (det har jeg sørget for med en tag-editor), men likevel dukker det opp bilder av artistene som jeg ikke har sett før en gang.

Det er irriterende når jeg f.eks. kun har plater av Paul Simon fra 70-tallet, og bildet av ham er en liten grå gamling, eller alle Marillion albumene mine er med Fish som vokalist, men bildet av Marillion er det nåværende gruppen med gamle grå mannfolk og Steve Hogarth som vokalist.

Jeg antar det er iTunes som er synderen her. Er der en måte å hindre at iTunes klistrer bilder på min musikk som jeg ikke vil ha? Jeg finner ikke et slikt valg. Eller er der en annen måte å få musikken inn på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...