Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne foto/video-relaterte apper (Android)

Anbefalte innlegg

App nummer 1:

Jeg er på jakt etter en app som kan brukes som fjernstyrt utløser for mitt Nikon DSLR. Jeg finner en god del som gjør jobben, men det jeg ikke finner er en app som mer eller mindre gjør hele mobilskjermen til en stor utløserknapp.

Målet mitt er å utløse kameraet med en hånd, uten å måtte se på telefonen, og uten å risikere å trykke feil. Jeg har ikke behov for å sette fokus eller eksponering via appen, og jeg vil helst ta bilder i RAW som blir lagret på kamera.

Telefonen og kameraet skal kobles sammen via USB.

Jeg vet jeg kan kjøpe egne utløsere, men jeg hadde håpet på å slippe å bruke penger på dette.

App nummer 2:

Jeg trenger også en app som kan brukes til video. Denn appen vil jeg at skal fungere som en videomonitor for kameraet under filming. Her er det viktigste focus peaking og å kunne sette minst to forhåndsfokuserte områder som jeg da rask kan bytte mellom.

Finnes det noe slikt? Jeg har funnet en del apper som nesten gjør nytten, så det skal være teknisk mulig, men jeg sliter med å finne én (eller to) apper som gjør alt rett. Jeg har ikke prøvd annet enn gratisapper, men kan være villig til å betale en liten sum og jeg vet det kommer til å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...