Amalie Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hei! Jeg skal kjøpe kamera i dag eller i morgen fra internett. Er det forresten ok å bestille via nettet? Hvor lang er leveringstiden normalt sett? Dilemma er: Canon ixus 400 eller Olympus mju 400. Jeg trenger et familiekamera som tar gode bilder og er lett å bruke. Med andre or amatørbruk. Vi helst ha 4mp med tanke på at utviklingen på feltet går rivende raskt. Hvilket kamera ville dere valgt? Amalie Lenke til kommentar
sarc Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Det er heilt ok å bestille via Internett. Vil tippe gj.snitt 1-3 dagar for levering, avh av kor du bur i dette lange landet. Til spm om kamera. Har ikkje erfaring med dei to du nemner, men vil generelt peike på blits-fotografering. Familiefotografering i mørketida går stort sett føre seg innandørs - mistenker at dei minste kameraene gir for lite blitslys til at det blir bra bilder. Lenke til kommentar
coban Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 begge kameraene er veldig gode, olympus er nok det mest brukevennelige av de to.. sjekk gjerne ut casio z4 også. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg hadde personlig satt en knapp på IXUS 400. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Dilemma er: Canon ixus 400 eller Olympus mju 400. Olympus-kameraet er enklere (mindre funksjoner), har bedre batterikapasitet og tåler en vannsprut. Canon-en tar nok bedre bilder (jeg har kun testet Mju 300), men tåler mindre. Så er spørsmålet hva av disse tingene som er viktigst for deg... Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Vil Akamera komme med en test av Olympus mju 400 snart? Eller er det for likt på mju 300? Er forskjellen kun antall piksler? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Forskjellen er kunn anntall piksler. Jeg har i da fått mitt Cannon A 80 og tatt en del bilder med det, jeg kann bare annbefale dette. Lenke til kommentar
kiwidaman Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Henta Canon A80 jeg også i dag, kjempe kamera, kjempe bilder. Og roterende LCD skjerm gudd .... eneste minus kanskje skjermen er litt for liten og det følgte heller ikke med oppladbare batterier, men det koster ikke mye med lader og batterier anyways. Alt i alt, canon A80 er super kamera. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg har ikke konkrete planer om å teste Mju 400. Jeg utelukker ikke at jeg gjør det, men i en periode fremover har jeg mest lyst til å se på mer avanserte kameraer. Lenke til kommentar
coban Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 kan skjønne at du blir litt lei- er det leverandørene som presser deg til å ta kompakt kameraer rett før julesesongen? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Går og venter på Sony DSC-T1, jeg... Lenke til kommentar
caluna Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Går og venter på Sony DSC-T1, jeg... Det gjør nå jeg også, men se på disse bildene : (har vært i en post før) så synes jeg ikke det er noe å vente på.. http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2003/1126/yamada.htm Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Går og venter på Sony DSC-T1, jeg... Det gjør nå jeg også, men se på disse bildene : (har vært i en post før) så synes jeg ikke det er noe å vente på.. http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2003/1126/yamada.htm Har sett dem jeg også. Og det var da jeg begynte å se meg rundt etter et annet kamera, og jeg har nå kjøpt et Canon A80. Selvfølgelig, T1'en tar ikke råtne bilder, men til den prisen er det ikke verdt det. Blir liksom bare gimmick-faktor igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå