VRK18 Skrevet 7. september 2017 Del Skrevet 7. september 2017 Hva synes dere om denne mannens råd for hvordan man bør planlegge livet sitt? Mange av rådene virker fornuftige, men han råder samtidig folk til å finne en 20 år yngre kone og ha flere damer på si. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Hva skal man si? Ja, det å ha en plan er bra og denne filmen oppsummerer hovedtrekkene i de forskjellige periodene/alderstrinnene på en ok måte. Hva som er målet og hvordan man kommer dit er jo høyst forskjellig fra person til person og livet her i landet passer nok ikke helt til livet man lever i USA eller andre verdensdeler. Han tok nok litt av når det kommer hvor mye penger man kan tjene og hvor mange damer man kan knulle osv. Dessuten fremstår han som svært egoeksentrisk. Når det kommer til dette med å investere i eiendom er det ikke så enkelt her i landet hvor man må ha egenkapital og leilighetene som finnes er svært dyre. Det er mye verre å få lån her enn mange andre steder i verden, og i mange tilfeller har man IKKE mulighet til å sette av tjuefemprosent i begynnelsen av sin karriere. Det vil uansett ikke være nok til å finansiere noe som helst.Så har vi ting som setter skjær i sjøen for masterplanen. Feks. skilsmisse, sykdom, arbeidsledighet - ja alle mulige kriser som gjør at planen knuses og man rykker tilbake til start. Han har rett i at mye av dette har man skyld i selv men uflaks og sykdom osv. rår man dessverre ikke over. Det er uansett smart å ha en plan, og den begynner med utdannelsen og hvor man sikter når den er ferdig, og hva man bør gjøre i årene når man begynner jobbe. For han har rett i at det er da man skaper grunnlaget for resten av livet. Peak time. Samtidig med peak time må man sjonglere partnere, forhold, barn, nye arbeidssteder, investeringer osv. Det er nå mange møter døren fordi presset blir for stort, men dette baserer seg igjen på ha en soleklar plan. Jeg savnet endel innhold om ting som faktisk betyr noe fremfor en økonomisk karriere. Han snakke om partnere som om de var en tinnsoldat. Han var flink til å snakke om hvor mange hus man skulle eie, men ikke noe om hvor mange venner man skal ha, eller hvor mange lange ferieturer man skal ha til fjernere strøk som åpner tankegangen fornye dimensjoner. Nja, stilkarakter vet jeg ikke om jeg vil sette men med sine visjoner fikk han meg til å refokusere. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 (endret) Mange flaws her ja.. knulle ei ny jente hver uke i 20-årene, jo det blir 520 forskjellige sex-partnere bare i den perioden. Realistisk? Vel... Endret 9. september 2017 av Pliscin Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Mange gode råd i den videoen, men å planlegge på den måten han gjør det på er å be om skuffelser. La heller livet gå sin gang istedenfor å prøve å spå karrieren. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Akkurat planleggingen og det kartet der, kunne jeg ha sansen for, men ikke alt det andre tullpratet han kommer med. Av og på med brillene hele tiden, for å prøve å virke viktig. Bare skuespill for å bli kjent og tjene penger. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Planlegg livet slik du vil. Bare husk at livet er det som skjer mens du planlegger eller venter på at noe skal skje. Ikke glem å leve. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 (endret) Finnes det virkelig noen som tar denne mannen seriøst? Eller i det hele tatt er i nærheten av å vurdere å gjøre det? I så fall: Ta deg sammen. Edit: min mening om denne karen er basert på å ha sett noen sekunder her og der for en total av rundt 2-3 minutter. Og jo - det holder i massevis. Endret 10. september 2017 av Zork Lenke til kommentar
G Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 (endret) Åh, nå ble jeg snytt. Trodde dette var en meningen med livet tråd Men, så dreier det seg om noe så snevert som dating, og økonomi, elns.? Endret 10. september 2017 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå