Gå til innhold

Bildet av Støre på APs reklameplakater

VRK18

34 stemmer

1. 1. Liker du bildet av Støre?

• Ja
      5
    • Nei
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om jeg ikke liker karen, så er det strengt tatt ikke hans skyld. Han ser ut som om han tripper på et eller annet. Det er altså en person som driver markedsføring og PR som har plukket ut dette... av alle bildene de antagelig fikk av en fotograf. Og om dette var det beste, ja så burde de finne seg noe annet å gjøre begge to... eventuelt alle tre, for Støre er ikke noen statsmann, han er maktkåt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

De sier at ad hominem er laveste form for argument, og Arbeiderpartiet sin politikk er så gjennomført ræva at det ikke bør være vanskelig å finne noe bedre enn utseende til Støre.

Det var ikke ment som et argument mot Støres politikk, så det er ikke ad hominem. Les deg opp på logikk. 

Lenke til kommentar

Jeg har lenge irritert meg over det bildet. Han ser ut som en selger med det påklistra smilet sitt, mao. særdeles usympatisk. Vi er alle uheldige på bilder iblant, så jeg vil ikke hetse han for det, men det er helt ufattelig at av de tusenvis av bildene de må ha, klarte de altså å plukke ut akkurat dette.

Endret av Vox_populi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Fakesmil. Det ser overhodet ikke ekte ut. Det minner meg om rosabloggere som trekker leppene vekk slik at tennene synes. Jeg blir nervøs av fyren. Tenk om de hadde brukt Trond Giske i stedet.

Lenke til kommentar

De sier at ad hominem er laveste form for argument, og Arbeiderpartiet sin politikk er så gjennomført ræva at det ikke bør være vanskelig å finne noe bedre enn utseende til Støre.

Det var ikke ment som et argument mot Støres politikk, så det er ikke ad hominem. Les deg opp på logikk. 

Ikke enig. Hele argumentet ditt bygger på person, og er derfor et personangrep.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke enig. Hele argumentet ditt bygger på person, og er derfor et personangrep.

Helt uenig. Det er ikke et argument, derfor ikke ad hominem. 

Lenke til kommentar

Bildet ser veldig oppstilt og kunstig ut, tydelig ukomfortabelt å stramme seg opp i en positur instruert av fotografen. Smilet er falsk. Dvs. han får til å smile 10% med øynene, 90% med munnen. Set ser pinlig falsk ut. Den stive stokk-posituren (for rak i ryggen) er nok en naturlig svakhet hos han som fotografen ikke har forsøkt å tone ned. Blikket ser uengasjert - litt robot-aktig ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser ut som om fotografen har dratt opp en rar bamse og sier "Buga buga buga!" -- og triste barndomsminner og et glimt av håpet han en gang hadde om at individer kunne skape en bedre verden skinner gjennom det dystre mørket i sjelen hans -- et håp som for lengst er dødt til fordel for realisme, viten om at menneskeheten sin nåværende og barnslige samfunnslek bare, i beste fall, er et midlertidig sidespor på den dødelige og blodig alvorlige veien vi må ta for å overleve farene universet har planlagt for oss...

Men fotografens smil og likegyldighet til verdens harde realiteter får Støre til å trekke på smilebåndet.
Halvveis ut av genuin overraskelse, og halvveis ut av glimtene av minnene fra da han selv var naiv og hadde håp.

På de neste bildene gråter han, høylytt, og ukontrollert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...